نگاهی به هیوندای ولوستر از نزدیک

نگاهی به هیوندای ولوستر از نزدیک

ریشه نام این هاچبک هیوندای از  واژه لاتین velox  به مفهوم سرعت و یا تردستی است. بنابراین انتظار یک خودروی سریع را باید داشته باشیم؟ ممکن است در ادامه نا امید شوید. چون باید بگویم ولوستر به اندازه ای که از آن انتظار می رود سریع نیست. این روزها خودرویی که لقب سریع را بر خود می بیند باید نتایج بهتری کسب کند. مثلا شتاب صفر تا صد ۸.۵ ثانیه یا طی مسافت ۴۰۰ متر در ۱۶.۷ ثانیه برقمهایی کاملا معمولی  و در حد خودروهایی چون مینی کوپر و هوندا CR-Z است.

البته هیوندای ولوستر اولین مدل هیوندای با کلاچ  دو تایی و اتوماتیک است که با سیستم گیربکس EcoShift با انتقال قدرت مناسب می تواند کیفیت تعوض دنده در حد فولکس واگن و آئودی را ارائه نماید. امکان انتخاب تعویض دنده بحالت دستی یا اتوماتیک در این نوع گیربکس فراهم آمده است.

کیفیت سواری مناسب، سیستم تعلیق تیون شده و شاسی مطیع و فرمان حساس به سرعت می باشد. مصرف سوخت در هنگام تست بین ۸.۵ تا ۹.۵ لیتر بود.

در بهار سال ۲۰۱۲ یک نمونه توربو از هیوندای ولوستر ببازار خواهد آمد که می تواند نقایص این مدل را بپوشاند. این نسخه توربو با موتور ۱.۶ لیتری خود می تواند ۲۰۴ اسب بخار نیرو تولید کند. افزایش ۶۶ اسبی نیرو بدون شک باعث می شود یک Veloster یا velox واقعی ظهور کند.

مشخصات هیوندای ولوستر: موتور جلو ، دیفرانسیل جلو، چهار نفره، چهار درب هاچ بک قیمت پایه ۱۸,۰۶۰ دلار قیمت مدل مورد آزمایش ۲۳,۳۱۰ دلار موتور ۱۶ سوپاپ، چهار سیلندر با بلوک آلومینیومی و تزریق مستقیم سوخت حجم موتور ۱۵۹۱ سی سی قدرت: ۱۳۸ اسبب خار در ۶۳۰۰ دور بر دقیقه گشتاور: ۱۲۳ پوند فوت در ۴۸۵۰ دور گیربکس: شش سرعته خودکار دو کلاچه با حالت انتخاب دستی دنده

ابعاد: طول ۴۲۲ سانتی متر عرض   ۱۷۹ سانتی متر ارتفاع ۱۴۰ سانتی متر فاصله بین دو محور ۲۶۵ سانتی متر وزن ۱۲۸۴ کیلوگرم

نتایج تست: شتاب صفر تا صد ۹۰۱ ثانیه شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر ۲۶.۹ ثانیه حداکثر سرعت ۱۹۴ کیلومتر محدود شده خط ترمز گیری از سرعت ۱۱۲ کیلومتر تا صفر ۵۳ متر مصرف سوخت در بزرگراه ۶.۲ لیتر و در شهر ۸.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.