نگاهی به فیس‌ لیفت مرسدس E53 AMG مدل ۲۰۲۱

نگاهی به فیس‌لیفت مرسدس E53 AMG مدل ۲۰۲۱

مرسدس بنز در کنار رونمایی از نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ E کلاس، مدل اسپرت میان ردهٔ E53 AMG را هم در دو مدل سدان و استیشن معرفی کرده است. E53 جدید همان تغییرات ظاهری E کلاس معمولی را تجربه کرده که مهم‌ترین آن‌ها چراغ‌های جدید جلو و عقب است. البته این تغییرات با کیت اسپرت بدنه همراه شده است و حالا شاهد بازطراحی سپرهای جلو و عقب، اسپویلر کوچک لبهٔ صندوق بار و دیفیوزر عضلانی‌تر با چهار سر اگزوز هستیم. بزرگ‌ترین تغییر ظاهری E53 هم تجهیز به جلوپنجرهٔ جدید پانامریکانا با خطوط عمودی است.

علاوه بر این، خریداران می‌توانند پکیج AMG Night را هم سفارش دهند که شامل اسپلیتر جلو، قاب آینه‌های جانبی، نوار دیفیوزر عقب، سر اگزوزها و دیگر عناصر مشکی‌رنگ می‌شود. با پرداخت هزینهٔ اضافی امکان سفارش جلوپنجرهٔ تیره‌تر هم وجود دارد. همچنین سه رنگ متالیک جدید شامل خاکستری گرافیت، نقره‌ای موجاوه و نقره‌ای های‌تک هم به رنگ‌های بیرونی E53 اضافه شده است. این سدان اسپرت به‌صورت استاندارد روی رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی با طراحی پنج پرهٔ دوبل قرار گرفته درحالی‌که نمونه‌های ۲۰ اینچی هم برای آن قابل سفارش است.

مثل مدل‌های غیر آام‌گ E کلاس و دیگر محصولات جدید مرسدس، E53 مدل ۲۰۲۱ هم در داخل به دو نمایشگر بزرگ با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX و صفحه آمپر قابل تنظیم مجهز است. صندلی‌های اسپرت مشکی، دوخت قرمزرنگ، طراحی جدید غربیلک فرمان چرمی و نشان‌های AMG هم از دیگر ویژگی‌های کابین این خودرو هستند. علاوه بر این، پکیج صندلی پرفورمنس AMG، کمربندهای ایمنی قرمزرنگ و تریم‌هایی مختلفی هم برای این سدان اسپرت قابل سفارش است.

زیر کاپوت E53 مدل ۲۰۲۱ اما همچنان همان قوای محرکهٔ هیبریدی خفیف ۴۸ ولت قرار دارد که دو سال پیش جایگزین مدل قدیمی E43 شد. این ترکیب از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور و استارت-آلترناتور EQ Boost تشکیل شده که در شرایط خاصی ۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به نیروی پیشرانهٔ بنزینی اضافه می‌کند و مجموع خروجی را به‌طور موقت به ۴۵۷ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند.

این پیشرانه به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک با پَدل شیفت و سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic+ AMG با قابلیت انتقال کل نیرو به چرخ‌های عقب متصل شده است. به لطف این ترکیب، نسخهٔ سدان E53 ظرف ۴.۵ ثانیه و نسخهٔ استیشن در ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش پکیج رانندهٔ AMG این عدد به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این ماشین در هر صد کیلومتر نیز بین ۸.۵ تا ۸.۸ لیتر در نسخهٔ سدان و بین ۸.۷ تا ۹ لیتر در نسخهٔ استیشن اعلام شده است.

در E53 حالات رانندگی مختلفی شامل لغزنده، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی تعبیه شده و ESP آن‌هم از سه تنظیمات مختلف پایه، پیشرفته و پرو برخوردار است. این ماشین همچنین به سیستم تعلیق بادی Ride Control+ توسعه‌یافته توسط AMG با تنظیم اسپرت کمک‌فنرها و قابلیت تنظیم مداوم هم مجهز شده است که می‌توان برای افزایش راحتی در سفرهای طولانی یا رانندگی در پیست، حالت‌های راحت، اسپرت و اسپرت پلاس را برای آن انتخاب کرد. برای متوقف کردن E53 نیز دیسک‌های ۳۷۰ میلی‌متری سوراخ‌دار خنک‌شونده با کالیپرهای چهار پیستونه در جلو و دیسک‌های ۳۶۰ میلی‌متری خنک شونده با کالیپرهای تک پیستونه در عقب در نظر گرفته شده است.

پکیج داینامیک پلاس AMG که پیش‌ازاین فقط برای مدل E63 ارائه می‌شد حالا برای E53 هم ارائه شده است. برجسته‌ترین ویژگی این پکیج حالت دریفت است که تمام قدرت پیشرانه را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. سایر ویژگی‌های این پکیج هم شامل کایپرهای ترمز قرمزرنگ و غربیلک فرمان پرفورمنس AMG می‌شود که دکمه‌هایی برای کنترل برنامه‌های راننده و تنظیمات بیشتر برای پویایی رانندگی به آن اضافه می‌شود. مرسدس E53 AMG فیس‌لیفت صرفاً در نسخهٔ سدان تا پایان سال جاری در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.