نگاهی به فرایند تعویض روغن فراری ۴۸۸ اسپایدر

نگاهی به فرایند تعویض روغن فراری ۴۸۸ اسپایدر

در دوران درس و دانشگاه با هزار زحمت و مشقت اقدام به خرید یک پراید مدل ۸۹ کردیم! آن زمان ادعای زیادی درباره خودرو داشتیم و طبیعتاً این کار را به همه‌ی بخش‌ها مخصوصاً بخش فنی تعمیم می‌دادیم! یک‌بار برای اینکه پیش دوستان کم نیاوریم خودمان تصمیم به تعویض روغن پیشرانه گرفتیم که در نهایت تبدیل به یک کابوس شبانه و همچنین تمسخر توسط دوستان شد! البته که تعویض روغن پراید برای ما کاملاً سخت بود اما خب این فرایند به اندازه‌ی تعویض روغن فراری ۴۸۸ اسپایدر پیچیده نیست! این فراری یک هیولای کاملاً متفاوت است.

ویدئویی که مشاهده خواهید کرد مراحل ضروری برای تعویض روغن این سوپرکار ایتالیایی را نشان می‌دهد اما خب این کار را نمی‌توان در خانه انجام داد. خودروی مورد بحث نیازمند تمامی ابزارآلات و مکان لازم برای انجام کار است. فیلتر در بخش بالای پیشرانه و درست زیر پانل بدنه قرار داشته و دسترسی به آن آسان است اما خروج روغن از پیشرانه یک چالش واقعی محسوب می‌شود.

قطعات پیشرانه‌ی فراری در پانل‌های پلاستیکی آئرودینامیکی پنهان شده و همین امر باعث شده دسترسی به بخش پایینی پیشرانه سخت باشد؛ اما همه‌ی موضوع این نیست. اگر شما از لیفت هیدرولیک برای بالا بردن فراری استفاده کنید تا دسترسی آسان‌تری به زیر خودرو داشته باشید شاید دیگر نتوانید پوشش پانل پایینی را جدا کنید زیرا محل‌های بالا بردن خودرو بین جک و شاسی قرار می‌گیرد.

به منظور جدا کردن پانل ابتدا باید دیفیوزر عقب را باز کنید و سپس بخش عقب خودرو را بالا ببرید. پس از این مرحله باید پانل زیر بدنه را جدا کرده و سپس لیفت های هیدرولیکی را در بخش عقب جا داده و خودرو را بالا ببرید. در این بخش به کف پیشرانه رسیده و سپس با باز کردن ۴ پیچ روغن پیشرانه تخلیه خواهد شد.

این ویدئو به خوبی نشان می‌دهد که در صورت استفاده از ابزار صحیح خواهید توانست روغن فراری ۴۸۸ اسپایدر را به آسانی تعویض کنید. این موضوع نه تنها باعث سهل‌تر شدن کار می‌شود بلکه ایمنی را نیز بالا می‌برد. شک داریم که مالکان فراری خود اقدام به تعویض روغن خودروی گران‌بهایشان کنند اما خب دیدن فرایند تعویض روغن این خودرو جالب است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.