نگاهی به عملکرد جنرال موتورز در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰

نگاهی به عملکرد جنرال موتورز در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰

جنرال موتورز به خاطر عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا ضرر ۷۵۸ میلیون دلاری در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ را تجربه کرده است.

این خودروساز آمریکایی اعلام کرده در بازه زمانی یاد شده ضرر ۱۰۱ میلیون دلاری در آمریکای شمالی را بر جای گذاشته و این در حالی است که در مدت مشابه سال پیش درآمد ۳ میلیارد دلاری را کسب کرده بود. البته جنرال موتورز گفته که با استفاده از اقدامات کاهش هزینه‌ای و قیمت‌گذاری قوی توانسته اثرات این جریان را کاهش دهد. این در حالی است که کارخانه‌های جنرال موتورز هشت هفته تعطیل بوده‌اند.

درآمد جهانی جنرال موتورز با افت ۵۳ درصدی به ۱۶.۸ میلیارد دلار رسیده و این در حالی است که سال پیش این کمپانی درآمد ۳ میلیارد دلاری داشته است. جنرال موتورز همچنین در سه‌ماهه دوم امسال ضرر عملیاتی ۸ میلیارد دلاری را تجربه کرده اما گفته که هنوز هم نقدینگی ۳۰.۶ میلیارد دلاری را در اختیار دارد.

جسیکا کالدول یکی از مدیران ادموندز می‌گوید:

جنرال موتورز شایستگی اعتباری بالا برای راه‌اندازی برنامه‌های تشویقی محوری و جنجالی که بی‌شک باعث حفظ جایگاهش در چالش‌برانگیزترین دورانش شده را دارد؛ اما این شرکت بدترین عملکرد سه‌ماهه خود را بر جای گذاشته و همانند دیگر خودروسازان با فروش محصولات خود به مشکل برخورده است.

طی سه‌ماهه قبل فروش خودروهای سبک جنرال موتورز در آمریکا افت ۳۴ درصدی داشته است.

یکی از مدیران این شرکت افزوده جنرال موتورز انتظار درآمد ۷ تا ۹ میلیارد دلاری را در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ دارد که این امر می‌تواند سبب تسویه بدهی‌های ناشی از شیوه کرونا و خنثی نمودن ضررهای تجربه شده در نیمه اول امسال شود.

این مدیر ارشد گفته است:

ما در حال بررسی اوضاع اقتصادی و تأثیر ویروس کرونا روی کل صنعت هستیم؛ اما عبور از این بازه زمانی به ما اجازه می‌دهد سریعاً ساختار هزینه‌ای خود را منعطف کرده و نقدینگی خود را حفظ کنیم؛ و ما به انجام این کار ادامه داده و روی همه بخش‌ها تمرکز خواهیم داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.