نگاهی به عملکرد بی ام و M5 CS جدید در نوربرگ رینگ

نگاهی به عملکرد ب‌ام‌و M5 CS جدید در نوربرگ رینگ

زمانی که فقط خودروهای پرفورمنس و سبک‌وزن می‌توانستند رکوردهای خوب در پیست نوربرگ رینگ ثبت کنند گذشته است چراکه محصولات سنگین‌وزن هم در جهنم سبز جولان می‌دهند. با وزن ۱۸۲۵ کیلوگرمی، قوی‌ترین محصول تولیدی تاریخ ب‌ام‌و هندلینگی همچون لوتوس یا کاترهام ندارد اما هنوز هم می‌تواند زمان احساس‌برانگیزی را در چنین پیست چالش‌برانگیزی ثبت نماید.

کریستین گبهارت راننده تست اسپورت اتو پشت فرمان ب‌ام‌و M5 CS جدید نشسته و توانسته یک دور پیست نوربرگ رینگ را در ۷ دقیقه و ۲۹.۵۷ ثانیه طی کند؛ اما عملکرد این خودرو در مقایسه با دیگر محصولات پرفورمنس چگونه بوده است؟ این خودرو نه تنها سریع‌تر از M5 کامپتیشن (۷ دقیقه و ۳۵.۹۰ ثانیه) بوده بلکه توانسته سریع‌تر از M8 کامپتیشن (۷ دقیقه و ۳۲.۷۹ ثانیه) یک دور نوربرگ رینگ را طی کند. در نظر داشته باشید که راننده هر سه خودرو یک نفر بوده است.

کریستین گبهارت در سال‌های اخیر پشت فرمان بسیاری از محصولات باواریا در جهنم سبز نشسته که از جمله آن‌ها می‌توان به M2 CS (7 دقیقه و ۴۲.۹۹ ثانیه)، M2 کامپتیشن (۷ دقیقه و ۵۲.۳۶ ثانیه) و Z4 M50i (7 دقیقه و ۵۵.۴۱ ثانیه) اشاره کرد. قطعاً تماشای عملکرد M5 CS جدید خالی از لطف نیست به ویژه اینکه در برخی بخش‌های ویدئو شاهد عملکرد ناب این سوپر سدان آلمانی هستیم.

در دقیقه ۶.۲۸ ویدئو می‌توانید باز شدن جعبه‌داشبورد را ببینید که احتمالاً دلیل آن عدم بسته شدن کاملش به خاطر سیم‌های دوربین روی داشبورد و متعلقات آن بوده است. درحالی‌که خودرو سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعتی داشته راننده تصمیم به بستن جعبه‌داشبورد گرفته تا از پخش شدن اسناد در کابین و احتمالاً خراب شدن بحث تایم‌گیری جلوگیری کند. از دقیقه ۸ نیز می‌توانیم شاهد دست‌یابی این خودرو به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت باشیم.

این تست پرفشار با استفاده از لاستیک‌های پیرلی پی زیرو کورسای استاندارد برای M5 CS انجام شده است.

شایان ذکر است مرسدس-ای ام جی GT63 S هنوز هم خودروی سریع‌تری بوده است. البته این مقایسه منصفانه‌ای نیست زیرا ما درباره رانندگان متفاوتی صحبت می‌کنیم. پشت فرمان محصول AMG دمیان شافرت نشسته بوده و رکوردهای ۷ دقیقه و ۲۳.۰۰۹ و ۷ دقیقه و ۲۷.۸۰۰ را برای دو بخش متفاوت نوربرگ رینگ بر جای گذاشته است.

جگوار XE SV پروجکت ۸ بهتر از همه بوده هرچند حرف‌وحدیث‌های زیادی درباره این خودرو و پیکربندی صندلی‌های آن وجود دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.