نگاهی به عملکرد احساس‌برانگیز تسلا در سال ۲۰۲۰

نگاهی به عملکرد احساس‌برانگیز تسلا در سال ۲۰۲۰

تسلا در سال ۲۰۲۰ توانست تعداد ۴۹۹۵۵۰ دستگاه خودرو را تحویل مشتریان دهد که فاصله بسیار اندکی با هدف تحویل ۵۰۰ هزار دستگاهی ایلان ماسک داشت.

آمار منتشر شده توسط این خودروساز آمریکایی در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد تسلا ۱۸۰۵۷۰ دستگاه خودرو را به مشتریان خود در سراسر جهان تحویل داده است. از این میان ۱۸۹۲۰ دستگاه از نوع مدل S و X بوده درحالی‌که ۱۶۱۶۵۰ دستگاه باقی مانده نیز از نوع مدل ۳ و Y بوده‌اند. در سه‌ماهه پایانی سال پیش در کل ۱۷۹۷۵۷ دستگاه محصول جدید توسط این برند تولید شده است.

اگرچه تسلا نتوانسته به هدف ۵۰۰ هزار دستگاهی ماسک برسد اما این آمار نشان دهنده رشد قابل‌توجه نسبت به سال‌های پیش می‌باشد. میزان تحویل محصولات تسلا نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد ۳۶ درصدی داشته که با توجه به وضعیت نامطلوب سال ۲۰۲۰ عملکرد احساس‌برانگیزی محسوب می‌شود.

همچنین علیرغم فاصله بسیار اندک با هدف یاد شده، تسلا اظهار داشته نیم میلیون خودرو را تولید کرده و به مشتریان تحویل داده که رویدادی مهم بوده است. در واقع این شرکت در سال پیش بیش از ۵۰۹ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است.

این شرکت در بیانیه خبری تائید کننده آمار یاد شده افزوده تولید مدل Y اخیراً در گیگا فاکتوری شانگهای شروع شده و به زودی نیز اولین نمونه‌های این خودرو به دست مشتریان خواهند رسید.

سال ۲۰۲۱ نیز می‌تواند برای تسلا سال خوبی باشند. همین چند روز پیش بود که ماسک و وزیر حمل‌ونقل هند اعلام کردند تسلا وارد بازار این کشور خواهد شد. هند پنجمین بازار بزرگ خودرو در دنیا بوده و دولت این کشور تلاش‌های خود برای همه‌گیر شدن خودروهای الکتریکی را آغاز کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به ارائه ۴.۶ میلیارد دلار مشوق تا سال ۲۰۳۰ به‌منظور ایجاد کارخانه‌های تولید باتری و خودروهای الکتریکی در هند اشاره کرد. سال پیش فقط ۳۴۰۰ دستگاه خودروی الکتریکی در هند به فروش رسیده است.

اولین محصول تسلا در هند مدل ۳ خواهد بود که قیمتی فراتر از معادل ۷۴ هزار دلار خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.