نگاهی به عملکرد آلپینا B3 در نوربرگ رینگ

نگاهی به عملکرد آلپینا B3 در نوربرگ رینگ

جدیدترین نسل آلپینا B3 در نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۹ طوفانی به پا کرد و پیشرانه ۳ لیتری بازنگری شده و ظاهر اسپورت تر خود را به نمایش گذاشت. هدف اصلی این سدان پرفورمنس پر کردن فاصله بین مدل‌های استاندارد M340i xDrive و M3 کامپتیشن است.

ما می‌دانیم که محصولات آلپینا سریع هستند. اسپورت اتو به دنبال فهمیدن میزان شتاب و سرعت B3 جدید بوده و به همین خاطر با این خودرو سری به پیست مشهور نوربرگ رینگ زده است. با نشستن کریستین گبهارت حرفه‌ای در پشت فرمان و استفاده از لاستیک‌های پیرلی پی زیرو ALP، این سدان پرفورمنس رکورد ۷ دقیقه و ۵۳.۲۶ ثانیه را بر جای گذاشته که نه فوق‌العاده است و نه خیلی بد.

مقایسه سریع با دیگر خودروهای دارای رکورد حدود ۷ دقیقه و ۵۰ ثانیه نشان می‌دهد سدان آلپینا سریع‌تر از ب ام و M2 و M5 کامپتیشن F10 بوده اما عملکرد بدتری نسبت به نسل پیشین ب ام و M4 و M2 کامپتیشن داشته است. البته این موضوع خیلی جای تعجب ندارد زیرا مدل تست شده وزن ۱۷۹۷ کیلوگرمی داشته است.

زیر کاپوت B3 جدید پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۴۶۲ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر قرار دارد. این پیشرانه باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۰۳ کیلومتر در ساعتی می‌شود. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آلپینا B3 نیز برابر با ۱۳.۴ ثانیه است.

صادقانه باید گفت ما از عملکرد B3 در پیست نوربرگ رینگ ناامید نشدیم اما خب خیلی هم تحت تأثیر آن قرار نگرفتیم. علیرغم بهبودهای قابل‌توجه رخ داده از جمله دامپرهای کاملا تطبیقی، فنرهای جدید و میله‌های پایدارکننده بزرگ‌تر نسبت به نسخه استاندارد، آلپینا B3 پشت سر محصولاتی همچون ولوو S60 پولستار و آلفارومئو استلویو QV قرار می‌گیرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.