نگاهی به سقف خورشیدی کیا اپتیمای جدید

نگاهی به سقف خورشیدی کیا اپتیمای جدید

نسل جدید کیا اپتیما ۲۰۲۱ به تازگی معرفی شده و اگرچه هنوز وارد بازار آمریکا نشده اما می‌دانیم که این خودرو کاملاً شبیه نسخه کره‌ای خود خواهد بود. ما اخیراً گزارش کامل مربوط به بررسی اپتیمای جدید را منتشر کردیم و در آن برخی جزئیات جذاب این سدان کره‌ای معرفی شد.

امروز ویدئویی نسبتاً طولانی از جزئیات اپتیمای جدید منتشر شده است. کانال ماشین باز آسیا در یوتیوب زمان کافی برای بررسی این خودرو را در اختیار داشته و در ابتدا گفته که طراحی این خودرو خیلی با ابهت است. یکی از ویژگی‌های خاص و برجسته اپتیمای جدید سقف خورشیدی آن است.

این سقف خورشیدی بخشی از تجهیزات K5 هیبرید جدید است، چیزی که قبلاً در هیوندای سوناتا هیبرید نیز دیده شده است. این سدان خوش‌ترکیب دارای سیستمی است که مجموعه باتری را شارژ می‌کند تا سالانه ۱۳۰۰ کیلومتر برد بیشتر را ایجاد کند.

اما نسل جدید اپتیما ۵۰ میلی‌متر طویل‌تر و ۲۵ میلی‌متر پهن‌تر از نسل پیشین بوده و ارتفاع آن نیز با کاهش ۲۰ میلی‌متری به ۱۴۴۵ میلی‌متر کاهش یافته است.

اما این خودرو برای بازار آمریکا با دو پیشرانه بنزینی در دسترس خواهد بود. نسخه پایه دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ۱۷۸ اسبی خواهد بود درحالی‌که پیشرانه قوی‌تر از نوع ۲.۵ لیتری توربو بوده و قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۲۸۶ اسب بخار و ۴۲۲ نیوتون متر می‌باشد.

به عنوان یادآوری باید گفت کیا فعلاً برنامه‌ای برای عرضه اپتیما ۲۰۲۱ در بازارهای اروپایی ندارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.