نگاهی به حوادث فِراری لافِراری از تولد تا امروز

نگاهی به حوادث فِراری لافِراری از تولد تا امروز

در این نوشتار قصد دارم مروری بر حوادثی که برای افسانه‌ی “لافِراری” از آغاز ورود به بازار تاکنون اتفاق افتاده داشته باشم. پس بدون مقدمه شروع می‌کنم، چون فِراری نیازی به مقدمه ندارد و همیشه خودِ موضوعِ اصلی است.

مونت کارلو، موناکو این اولین تصادفی است که پس از آغاز تحویل به مشتریان رخ داد (پیش‌تر یک نمونه پروتوتایپ به تاریخ نوامبر ۲۰۱۳ در ایتالیا دچار حادثه شده بود). لافِراری قرمزرنگ در یک روز آفتابی در بهشت ماشین‌بازان دنیا با یک فولکس‌واگِن گلف برخورد کرد، به همین سادگی!

ترِنتو (Trento)، ایتالیا اسب سرخ‌پوش در بلندی‌های ترِنتوی ایتالیا در حال گردش بوده که به نظر می‌رسد بخشی از سپر عقب بخاطر دمای بالا آسیب‌دیده؛ البته برای پیشرانه مشکلی پیش نیامده است.

ناپولِئون، فرانسه اطلاعات زیادی از این مورد منتشر نشد. کنترل از دست راننده خارج‌شده و سر از حاشیه بزرگراه درآورده است.

شانگهای، چین همان حادثه‌ای که شخصاً چندین روز در فکرم با آن درگیر بودم؛ یک نوجوان بی‌تجربه در هوای بارانی آن‌هم پشت فرمان “لافِراری” اصلاً قابل‌هضم نیست!

رُم، ایتالیا این نمونه نقره‌ای‌رنگ بسیار زیبا از کشور بلژیک به ایتالیا آمده بود تا در رالی سالیانه فِراری (که امسال در رُم و حومه‌ی آن برگزار شد) شرکت کند. متأسفانه در آخرین دوری که در پیست والِلونگا (Vallelunga) می‌زد با سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت به حفاظ کناری اصابت کرد و سپر و اسپلیتر جلو صدمه دیدند. البته جای خوشحالی دارد که میزان خسارت چشمگیر نیست و با تعویض سپر می‌تواند به خیابان بازگردد.

بِوِرلی هیلز، آمریکا راننده لافِراری زردرنگ (Giallo Tristrato) که در تصویر می‌بینید در فضای محدودِ یک محله هوس دیوانه‌بازی به سرش زده است؛ نتیجه هم به وضوح دیده می‌شود!

بوداپِست، مجارستان این‌یکی دقیقاً هنگام خروج از پارکینگ به ۴ خودروی پارک شده در خیابان برخورد می‌کند و گلگیر راستِ جلو و بخشی از دماغه تخریب می‌شود.

لندن، انگلیس می‌رسیم به آخرین قطعه‌ای که تاکنون در سمفونی حزن‌انگیز حوادثِ لافِراری نواخته شده است! این‌بار هم (گویا به علت نقص موجود در لاستیک عقب) راننده کنترل اسب زرد مارانللو را ازدست‌داده و با حفاظ میانی بزرگراه برخورد می‌کند؛ متأسفانه خسارت وارده هم چشمگیر است!

در پایان فقط یک جمله می‌تواند گفته شود: به امید روزی که هیچ اسبی از اسطبل مارانللو تصاف نکند!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.