نگاهی به آمار فروش نسل‌های مختلف ب‌ام‌و M3 و M4

نگاهی به آمار فروش نسل‌های مختلف ب‌ام‌و M3 و M4

ب‌ام‌و M3 و M4 جزو جذاب‌ترین خودروهای اسپورت کلاس خود بوده‌اند و این شرکت به تازگی تصاویر جالبی از آن‌ها را منتشر کرده و می‌توانیم طراحی و آمار فروش نسل‌های گوناگون M3 و M4 را تماشا کنیم. ب‌ام‌و همچنین پیش‌بینی خود درباره فروش نسل‌های جدید این دو خودرو را نیز منتشر کرده است.

تولید نسل اول M3 E30 در سال ۱۹۸۶ شروع شد. این خودرو تا سال ۱۹۹۱ در خط تولید بود و تا آن زمان به فروش ۱۸ هزار دستگاهی دست یافت. دومین نسل M3 موفقیت بهتری را کسب نمود و در طول ۷ سال به خانه ۷۱ هزار نفر راه یافت.

همان‌گونه که در این تصاویر مشاهده می‌کنید میزان فروش M3 E46 تولیدی بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ بسیار بالاتر و برابر با ۸۶ هزار دستگاه بوده است. موضوع جالب اینکه فروش این خودرو در نسل چهارم یعنی E92 کاهش یافته و به ۶۶ هزار دستگاه در بازه زمانی ۶ ساله رسیده است. پنجمین نسل M3 هم به مدت ۶ سال تولید شد و در این مدت به فروش ۱۱۱ هزار دستگاهی دست یافت که البته بخشی از این آمار به نسخه M4 کوپه مربوط می‌شود.

سه نسخه از M3 و M4 جدید در ابتدا عرضه خواهد شد. ب‌ام‌و می‌گوید نسخه پرچم‌دار M3 کامپتیشن مجهز به سیستم چهار چرخ محرک محبوب‌ترین عضو این خانواده خواهد بود و ۶۰ درصد فروش را به خود اختصاص خواهد داد. به همین منوال مدل استاندارد M3 کامپتیشن هم ۲۸ درصد فروش را به خود اختصاص داده و مدل پایه M3 سدان هم که فقط با گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه می‌شود سهم ۱۲ درصدی از فروش را خواهد داشت. انتظار می‌رود بازار آمریکا با سهم ۴۱ درصدی بزرگ‌ترین بازار برای M3 باشد.

اما ب‌ام‌و می‌گوید M4 جدید در نسخه پرچم‌دار M4 کامپتیشن کوپه مجهز به سیستم چهار چرخ محرک احتمالاً سهم فروش ۶۳ درصدی را خواهد داشت و پس از آن مدل دیفرانسیل عقب M4 کامپتیشن کوپه با سهم ۲۹ درصدی قرار خواهد گرفت. نسخه پایه M4 کوپه که با گیربکس دستی در دسترس است تنها ۸ درصد فروش این خودرو را به خود اختصاص خواهد داد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.