نوسان شدید ارزش تسلا با توئیت‌های ماسک!

نوسان شدید ارزش تسلا با توئیت‌های ماسک!

ارزش سهام تسلا ابتدا در روز دوشنبه هفته گذشته ۸.۶ درصد کاهش یافت و سپس در طول هفته با نوسان به ۷۴۲ دلار افزایش یافته و در انتهای هفته نیز مجددا افت نمود. تحلیلگران می‌گویند بخشی از این نوسان شدید به خاطر اقدامات مدیرعامل این شرکت است.

افت ارزش سهام تسلا در روز دوشنبه بیشترین میزان افت در یک روز از ماه سپتامبر تاکنون بوده و پس از آن رخ داده که ماسک در توئیتر گفته قیمت ارزهای دیجیتال بالا به نظر می‌رسد. این موضوع به ویژه برای سرمایه‌گذاران نگران کننده است زیرا تسلا به‌صورت عمومی اعلام کرده ۱.۵ میلیارد دلار را در ارز دیجیتال بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است.

البته ماسک گفته تصمیم برای سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال یک‌طرفه نبوده است. تسلا می‌گوید سرمایه‌گذاری انجام گرفته به منظور ایجاد انعطاف بیشتر در تنوع بیشتر و به حداکثر رساندن درآمدها صورت گرفته است.

البته شاید همه تقصیرها متوجه ماسک نباشد. روز سه‌شنبه بلومبرگ گزارش داد اولیور زیپس مدیرعامل ب ام و موقعیت تسلا به عنوان رهبر بلندمدت بازار خودروهای الکتریکی را زیر سؤال برده است.

او گفته بود:

ادامه مسیر با این سرعت برای تسلا راحت نخواهد بود زیرا بقیه خودروسازان نیز با سرعت بالایی در حال پیشرفت هستند.

یکی از مدیران کمپانی ودبوش نیز گفته که حذف تسلا مدل Y پایه از سبد محصولات این شرکت شاید روی عملکرد کلی تسلا تاثیر بگذارد.

از طرف دیگر قیمت ارز دیجیتال بیت کوین و سایر رمزارزها نیز به خاطر اظهارنظرهای ایلان ماسک افت و خیر فراوانی داشته است.

به‌هرحال ارزش هر سهم تسلا پیش از باز شدن بازارها به ۶۷۲ دلار رسیده که کمتر از ارزش سهم این خودروساز در زمان ورود به بازار بورس در دسامبر ۲۰۲۰ است. ارزش سهام تسلا پس از بازگشایی بازارها اکنون در روز دوشنبه عدد ۶۷۵ دلار (در زمان نگارش این مطلب) را نشان می‌دهد. در طول یک سال گذشته ارزش سهام تسلا حدود ۷ برابر رشد داشته است که مورد بحث فراوان در دنیای تجارت بوده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 14 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.