نهاد ایمنی آمریکا / NHTSA خبر از دو تصادف مرگبار تسلا مدل ۳ داد

نهاد ایمنی آمریکا / NHTSA خبر از دو تصادف مرگبار تسلا مدل ۳ داد

داده‌های ثبت شده در پایگاه‌های NHTSA نشان می‌دهد دو تصادف مرگبار چدید که خودروهای تسلا مدل ۳ در آن‌ها حضور داشته اند رخ داده است. این خودروها از سیستم کمک‌راننده سطح ۲ تسلا استفاده می‌کرده‌اند. اگرچه جزئیات موجود درباره تصادف این خودروها محدود است اما گفته می‌شود هر دو تصادف در کالیفرنیا رخ ‌داده‌اند. دلیل ثبت جزئیات این تصادفات در پایگاه‌های NHTSA به الزام خودروسازان به ثبت تصادفات مربوط به خودروهای دارای تکنولوژی‌های کمک‌راننده پیشرفته مربوط می‌شود. از ۱۶ سپتامبر تا ۱۵ اکتبر امسال ۱۸ تصادف مرگبار مربوط به خودروهای دارای سیستم‌های کمک‌راننده ثبت شده است.

به عنوان بخشی از دستورات الزامی NHTSA، خودروسازان و کمپانی‌های تکنولوژی باید جزئیات تصادف خودروهای خود را در عرض ۲۴ ساعت از زمان اطلاع ثبت کنند. آن‌ها همچنین باید به‌روزرسانی‌هایی را با چارچوب‌های زمانی معین انجام دهند. این دستور شامل خودروهای مجهز به خودران سطح ۲ و پروتوتایپ های مورد استفاده برای تست سیستم‌های سطح ۳ تا ۵ می‌شود. از جولای ۲۰۲۱ تاکنون تعداد ۶۰۵ تصادف که یک یا دو طرف آن خودروهای مجهز به سیستم‌های سطح ۲ بوده گزارش شده است. تسلا ۴۷۴ گزارش را به خود اختصاص داده و در رتبه دوم این لیست نیز هوندا با ۱۰۷ تصادف قرار دارد. همچنین ۲۰۲ تصادف شامل خودروهای دارای تکنولوژی خودران پیشرفته نیز ثبت شده که هیچ‌یک از آن‌ها فوتی نداشته‌اند.

نکته مهم اینکه داده‌های یاد شده اشاره‌ای به مقصر بودن یا نبودن راننده نمی‌کنند. NHTSA همچنین می‌گوید داده‌های تصادف محصولات تسلا شاید بیش از حد نشان داده شود زیرا داده‌های این خودروساز سریع‌تر از سایر خودروسازان بارگذاری می‌شود. اما دو تصادف مرگبار تسلا مدل ۳ در حالی گزارش می‌شود که NHTSA تمرکز زیادی روی بررسی محصولات مجهز به اتوپایلوت و خودران کامل تسلا دارد. به نظر می‌رسد داستان سیستم‌های خودران و کمک‌راننده به ویژه درباره محصولات تسلا به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت و مقامات آمریکایی و رسانه‌ها توجه زیادی به حوادث مرتبط با خودروهای این شرکت دارند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.