نمایش میتسوبیشی PX33 اولین خودروی ۴×۴ دنیا در نمایشگاه سائوپائولو

نمایش میتسوبیشی PX33 اولین خودروی ۴×۴ دنیا در نمایشگاه سائوپائولو

خودروها و کانسپت‌های جدید تنها چیزی‌های نبستند که در بزرگ‌ترین رویداد خودرویی آمریکای جنوبی یعنی نمایشگاه سائوپائولوی برزیل به نمایش درآمده‌اند زیرا در این نمایشگاه، میتسوبیشی جایگاه ویژه‌ای را برای خود تدارک دیده است. این شرکت، خودروی کلاسیک PX33 خود را در نمایشگاه خودروی سائوپائولو به نمایش درآورده است یعنی اولین خودروی سواری ۴×۴ یا دو دیفرانسیل دنیا. این خودرو زمانی به سیستم چهارچرخ محرک مجهز شد که این سامانه فقط در وسایل نقلیهٔ سنگین و باربر بکار می‌رفت.

PX33 در اصل به‌عنوان یک وسیلهٔ نقلیهٔ نظامی توسط دولت ژاپنی در دههٔ ۴۰ میلادی ارائه شد. تنها چهار دستگاه از این خودرو ساخته شد اما میتسوبیشی این یک نمونه را حفظ کرده و در مواقع این‌چنینی برای نشان دادن تاریخ برجسته و تجربیات خود درزمینهٔ خودروهای آفرود از آن استفاده می‌کند.

می‌توان گفت نهایتاً به‌نوعی PX33 منجر به تولید مدل بسیار معروف پاجرو شد و حتی می‌توان لنسر اوولوشن را از نسل آن دانست. میتسوبیشی PX33 مجهز به یک پیشرانهٔ دیزل ۶.۷ لیتری است که هرچند به‌طور حیرت‌انگیزی بزرگ است اما تنها ۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بااین‌حال این موتور افتخار یکی دیگر از اولین‌ها را هم برای میتسوبیشی به همراه دارد و آن اولین موتور دیزل با سیستم تزریق مستقیم سوخت ژاپن است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.