نمایش عمکلرد فناوری خودران مرسدس بنز در جاده و پیست

نمایش عمکلرد فناوری خودران مرسدس بنز در جاده و پیست

مرسدس بنز از سال ۲۰۱۵ توجه ویژه به فناوری خودران نشان داد. این برند، مدل‌هایی از کلاس S را همراه با کروزکنترل هوشمند و سیستم رانندگی خودکار بین خطوط تولید کرد. مرسدس بنز، هم‌اکنون به سطح ۳ از فناوری خودران دست یافته است و برنامه دارد تا پیش از رقبا، رانندگی کاملا بدون راننده را به صورت قانونی، ارائه دهد.

ظاهرا، قرار است در سال‌های آینده، جدیدترین نسخه از فناوری‌های ایمنی و رانندگی خودکار مرسدس بنز، روی AMG GT سدان وجود داشته باشد. مهندسان دپارتمان AMG تلاش می‌کنند تا علاوه‌بر بهبود عملکرد فناوری خودران در جاده و خیابان، توانایی‌های رانندگی هوشمند را برای پیست و مانورهای سریع ارتقا دهند.

در ویدئوی تازه منتشر شده توسط کانال رسمی مرسدس AMG، یک دستگاه GT63 S چهاردر مجهز به جدیدترین فناوری‌های رانندگی هوشمند وجود دارد. این مدل در جاده، مانورهای معمول با سرعت عادی را به خوبی انجام می‌دهد. سپس در سرعت ۴۰ کیلومتر برساعت برای تست ترمز اضطراری، با واکنش به آدمک خردسال که از نقطه‌ی کور ظاهر می‌شود، عالی و سریع‌تر از راننده‌ی انسانی عمل می‌کند.

جالب‌ترین بخش ویدئو، آزمون رانندگی خوکار با سرعت بالا در پیست است. این آزمایش با حضور دو سرنشین انجام می‌شود؛ درحالی‌که نهایت سرعت خودرو به دلایل ایمنی، محدودیت ۱۷۰ کیلومتر برساعت دارد. کارشناسان معتقدند، عملکرد خودروی تحقیقاتی AMG در پیست، باورنکردنی و بهتر از یک راننده‌ی آماتور است.

از نظر تئوری، رانندگی خودران در پیست، اهمیت چندانی ندارد؛ چراکه هیجان و حس رقابت برای راننده را کمرنگ می‌کند؛ اما از سویی دیگر، چنانچه فناوری خودران بتواند در پیست‌های متنوع عملکرد سریع و بدون اشتباه داشته باشد، مانورهای ناگهانی در شرایط جاده یا خیابان را با ایمنی بالا انجام خواهد داد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.