نقطه عطفی برای تسلا مدل S، رسیدن به کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتری

نقطه عطفی برای تسلا مدل S، رسیدن به کارکرد ۱.۶ میلیون کیلومتری

یک دستگاه تسلا مدل S به نقطهٔ عطف مهمی برای یک خودروی الکتریکی دست پیدا کرده است. این خودرو توانسته به کارکرد یک میلیون مایل معادل ۱.۶ میلیون کیلومتر برسد. شخصی بنام «هانسیورگ فون گمینن» هشت سال پیش این خودرو را خریداری کرده و حالا از مرز یک میلیون مایل عبور کرده است. با این کارکرد، تسلا در بین رکوردداران کتاب گینس قرار خواهد گرفت. این خودرو که یک مدل S P85 است، در سال ۲۰۱۹ به کارکرد یک میلیون کیلومتر رسید. این سدان الکتریکی سالانه حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر را در سراسر اروپا طی کرده و قبلاً به کشورهای دورتری مثل چین هم رفته است.

این مدل S از سال ۲۰۱۴ تاکنون از سه پکیج باطری و هشت موتور الکتریکی استفاده کرده است زیرا اولین موتور آن در کارکرد ۸۰۰ هزار کیلومتر از کار افتاده و موتورهای بعدی نیز هرکدام تنها حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر دوام آورده‌اند. با اینکه فون گمینن از سال ۲۰۰۹ محصولات تسلا را داشته اما گفته است که از طول عمر موتورهای مدل S خود ناامید شده و در حال بررسی خرید یک لوسید ایر در آینده است. در خانوادهٔ این سدان الکتریکی جدید آمریکایی نسخهٔ گرند تورینگ بیشترین برد را دارد و می‌تواند با هر بار شارژ کامل باطری‌ها تا ۸۳۰ کیلومتر را طی کند. دو موتور الکتریکی ایر گرند تورینگ هم مجموعاً ۸۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

در حال حاضر، رکورد جهانی بیشترین کارکرد خودروهای غیرتجاری در کتاب گینس در اختیار یک ولوو P1800S مدل ۱۹۶۶ متعلق به «اروین گوردون» است که در سال ۲۰۱۴ به کارکرد ۳.۰۴ میلیون مایل معادل ۴.۹ میلیون کیلومتر رسید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.