نقاط قوت و ضعف مزدا CX-5 مدل ۲۰۱۸

نقاط قوت و ضعف مزدا CX-5 مدل ۲۰۱۸

اولین نسل مزدا CX-5 به خاطر دینامیک رانندگی قابل‌اعتنا و ظاهر شیک و مشتری‌پسند سریعاً به خودرویی محبوب تبدیل شد. دومین نسل این خودرو که به تازگی معرفی شده می‌خواهد موفقیت نسل قبلی را ادامه دهد…

مزدا در نسل دوم این کراس اوور راه درستی را در پیش گرفته است. همه‌چیز از پیشرانه گرفته تا شاسی، سیستم تعلیق و طراحی ظاهری دستخوش تغییر شده و توجه باورنکردنی به جزئیات ما را به یاد برندهای لوکس و رده‌بالا می‌اندازد.

مدل سال ۲۰۱۸ این خودرو دارای برخی تغییرات در سطح تجهیزات مدل پایه و همچنین معرفی تکنولوژی خلاقانه غیرفعال سازی سیلندر به منظور بهبود مصرف سوخت است. این کراس اوور شیک همچنین عنوان خودروی کاربردی سال ۲۰۱۷ اتوگاید از نظر خوانندگان را کسب کرده و در ادامه نیز شما را با نقاط قوت و ضعف این محصول ژاپنی آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • نقاط قوت

ظاهر شیک: کل محصولات مزدا بسیار شیک هستند و CX-5 جدید نیز به آسانی یکی از زیباترین کراس اوورها کلاس خود لقب می‌گیرد. با ظاهری لوکس، جزئیات هوشمند و طراحی‌ای که پیر نمی‌شود، کراس اوور مزدا از طراحی‌های افراطی و تفریطی اجتناب کرده است.

تجهیزات استاندارد درخور: برای سال ۲۰۱۸، حتی مدل پایه اسپورت CX-5 نیز دارای غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده چرمی، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب می‌باشد. این مدل همچنین دارای چراغ‌های جلو و واحدهای روز روشن LED می‌باشد. تمامی این تجهیزات تنها با بهای ۲۵۱۲۵ دلاری در دسترس است که با قیمت بسیاری از رقبای خود کاملاً رقابت می‌کند.

دینامیک رانندگی غیرقابل‌رقابت: این خودرو در کلاس کراس اوورهای کامپکت یک محصول واقعاً اسپورت بوده و فرمان و هندلینگ فوق‌العاده آن یک سر و گردن بالاتر از رقبا می‌باشد. یکی از نویسندگان اتوگاید درباره CX-5 گفته است: “CX-5 در سر پیچ‌ها به‌طور کاملاً احساس‌برانگیز به‌صورت تخت باقی مانده که برای یک شاسی‌بلند کامپکت واقعاً برجسته محسوب می‌شود. این خودرو شهرت مزدا به عنوان خودروی راننده را زنده کرده و بهترین تجربه رانندگی کلی را در کلاس خود ارائه می‌کند. این خودرو توازن با دقتی بین کاراکتر هیجان‌انگیز و سواری راحت ایجاد نموده است.

کابین فراتر از حد انتظار: حتی بدون آپشن قابل توجه کابین چرمی، مدل پایه CX-5 برخی از مدل‌های گران‌تر را نیز شرمنده می‌کند. تریم رده میانی تورینگ دارای طراحی چرم و جیر منحصربه‌فرد صندلی‌ها بوده که کاملاً جذاب است؛ اما طراحی کلی و کیفیت متریال بکار رفته فراتر از خودرویی در چنین کلاس می‌باشد. ارگونومی CX-5 نیز خوب بوده و سوئیچ‌ها و کنترل‌های ضروری نیز بسیار یوزر فرندلی هستند.

  • نقاط ضعف

فضای محفظه بار محدود: این خودرو از نظر محفظه بار پشت صندلی‌های ردیف دوم در برابر برخی از رقبای خود کم می‌آورد. البته زمانی که این صندلی‌ها تا شوند فضای زیادی فراهم می‌شود اما در کلاسی که برخی رقبا فضای داخلی بسیار زیادی دارند آرزو می‌کنید که ای کاش CX-5 فضای زیادی داشت.

نبود گزینه‌های گوناگون پیشرانه: تنها یک پیشرانه برای هر سه تریم CX-5 وجود دارد که از نوع ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری اسکای اکتیو جی با قدرت ۱۸۵ اسب بخار است. این پیشرانه در نسل قبلی نیز وجود داشته اما به‌روزرسانی‌های گسترده‌ای در آن صورت گرفته است. این پیشرانه برای مدل سال ۲۰۱۸ یک تغییر دیگر نیز داشته و آن اضافه شدن تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر می‌باشد. گفته شده است در آینده پیشرانه دیزلی نیز برای این خودرو در دسترس خواهد بود.

هزینه‌های مالکیت بالاتر از حد متوسط: علیرغم اینکه سهم مزدا در بازار رو به افزایش یافته اما شبکه نمایندگی شرکت در آمریکای شمالی نسبت به هوندا، تویوتا و جیپ کاملاً کوچک است. نمایندگی‌های کمتر باعث شده‌اند هزینه‌های نگهداری و تعمیرات این خودرو بیشتر از حد متوسط صنعت باشد. کمبود قطعات به‌طور خودکار باعث افزایش بهای تمام شده می‌شود که تأثیر خود را روی جیب مصرف‌کننده می‌گذارد.

سیستم اطلاعات سرگرمی نه چندان جالب: صفحه‌نمایش ۷ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی CX-5 که در داشبورد نشسته تنظیمات شناور جذابی دارد که در تمامی تریم های خودرو به‌صورت استاندارد وجود دارد. این صفحه‌نمایش سرراست و مناسب بوده اما کمی بچه‌گانه به نظر می‌رسد. فکر می‌کنیم اگر ارتباطات اندروید اتو، اپل کارپلی و وای فای هات اسپات در این سیستم وجود داشتند پکیج کامل‌تری به مشتری ارائه می‌شود. مزدا قول نصب این سیستم‌ها تا پایان سال را داده است.

منبع: autoguide

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.