نفوذ هکرها به یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده تسلا در چین

نفوذ هکرها به یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده تسلا در چین

یک رخنه امنیتی باعث شد اطلاعات مربوط به هزاران دوربین مصرف‌کنندگان در سراسر جهان به چنگ هکرها بیفتد. از جمله مکان‌هایی که تحت تأثیر این حمله سایبری قرار گرفته یکی از انبارهای تأمین‌کننده تسلا در شانگهای بوده است.

دوربین‌های موردبحث توسط استارت آپ امنیتی ورکادا تولید شده‌اند. این کمپانی می‌گویند محصولاتش از هوش مصنوعی، تشخیص چهره و کنترل آنلاین استفاده می‌کنند تا از محل‌های موردنظر به‌صورت بهتری حفاظت شود.

هنوز مشخص نیست که آیا مصرف‌کنندگان تحت تأثیر این حمله از تشخیص چهره استفاده کرده‌اند یا خیر اما به نظر می‌رسد تمامی دوربین‌های فروخته شده توسط ورکادا دارای این ویژگی بوده‌اند. تحلیلگران از گستردگی کاربری این دوربین‌ها و احتمال نفوذ به آن‌ها انتقاد کرده‌اند.

بنا به گفته بلومبرگ، تسلا اعلام کرده دوربین‌های هک شده تنها در یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده‌اش نصب بوده‌اند و این محصول تنها کارخانه شانگهای یا مراکز سرویس آن استفاده نشده است.

این مشکل زمانی خبرسازتر می‌شود که بدانیم دولت چین به‌طور گسترده‌ای به استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره روی آورده است.

ورکادا هم با گزارش‌های مربوط به سو استفاده از این تکنولوژی روبرو شده است. در سال ۲۰۲۰ گفته شد که کارکنان این شرکت از تکنولوژی دوربین خود برای سو استفاده از کارکنان خانم استفاده کرده‌اند. البته ورکادا در آن زمان کارمندان خاطی را اخراج کرد. همچنین بلومبرگ می‌گوید این رخنه امنیتی هم‌اکنون مرتفع شده است.

یکی از هکرهای کلاه‌سفید می‌گوید به دست آوردن فیلم‌های دوربین‌های امنیتی و دسترسی به تصاویر زنده کار راحتی است. این موضوعی هشدار دهنده می‌باشد زیرا جدای از محل‌هایی همچون انبار تأمین‌کننده تسلا، اطلاعات مربوط به دوربین مکان‌هایی همچون بیمارستان و زندان نیز در دسترس هکرها قرار گرفته است.

این هکر می‌گوید دلیل نفوذ به سیستم‌های ورکادا نشان دادن راحتی هک کردن آن‌ها و به دست آوردن اطلاعات حساس می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.