نظر شما درباره طراحی نسل جدید مرسدس A کلاس چیست؟

نظر شما درباره طراحی نسل جدید مرسدس A کلاس چیست؟

استایل CLS مانند را دوست دارید؟ جدیدترین نسل از مرسدس بنز A کلاس بیشترین تأکید را روی ظرافت و تکنولوژی داشته است. احتمالاً اکثر شما عزیزان به یاد دارید که A کلاس قبلاً یک خودروی ۵ درب کامپکت نبوده و یارای رقابت با خودروهایی همچون ب ام و سری ۱ یا آئودی A3 را نداشته است. دو نسل ابتدایی این خودرو نسخه‌های ساب کامپکت و بیشتر شبیه مینی MPV بوده‌اند.

البته مرسدس در سال ۲۰۱۲ سومین نسل این خودرو را با کد W176 عرضه کرد. پیش‌نمایش این خودرو با محصول مفهومی A کلاسی بود که یک سال قبل‌تر در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شده بود. این خودرو در تلاشی سخت برای جلب نظر خریداران جوان بود به همین خاطر از طراحی بدنه دینامیک و شیک به همراه عناصر باابهت تر نسبت به تمامی رقبا بهره برده بود.

سه سال بعد و در تابستان ۲۰۱۵ مرسدس بنز نسخه فیس لیفت A کلاس را با پیشرانه‌های بهبود یافته، بدنه‌ای بازنگری شده، سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روز با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۸ اینچی، صندلی‌های تغییر یافته، متریال بهتر و… عرضه کرد.

چهارمین نسل از این خودرو که هفته پیش معرفی شد یک محصول کاملاً متفاوت نسبت به پیشینیان خود است. A کلاس جدید نه تنها پیشرفته‌تر از قبل بوده بلکه طراحی ساده‌تری نیز داشته و به همین خاطر ظریف‌تر است. مدیرعامل کمپانی آقای دیتر زچه در مراسم رونمایی از این خودرو اذعان داشت که هدف از عرضه نسل سوم A کلاس متمایز بودن هر چه بیشتر بوده درحالی‌که مدل جدید این خودرو به بلوغ بیشتری رسیده است.

چهارمین نسل A کلاس دارای طراحی نمای جلوی گیرا با کاپوتی کم ارتفاع و چراغ‌های LED تخت، قوس‌های بزرگ‌تر چرخ، چراغ‌های عقب نازک‌تر و پروفایلی تیزتر است و البته کابین نیز به لطف سود بردن از طراحی دو صفحه‌نمایشی بسیار مدرن‌تر از قبل نشان می‌دهد.

این هاچبک جدید از نظر ابعادی، فاصله بین محوری و فاصله چرخ‌های روبرویی نیز رشد داشته است. این امر منجر به فضای سر، شانه و زانوی بیشتری شده است. همچنین یکی از انتقادات به نسل قبلی A کلاس که فضای کم بخش عقب کابین و یا سواری سفت بود در نسل جدید مرتفع شده اما خب برای اطمینان از صحت این نتایج باید منتظر بررسی‌های تخصصی بمانیم.

از آنجایی که هدف اصلی ما از نگارش این مقاله مقایسه بصری و طراحی نسل جدید A کلاس است بنابراین مشتاقیم نظر شما درباره این خودرو و البته جهت‌گیری جدید بخش طراحی مرسدس را بدانیم. آیا طراحی CLS و A کلاس جدید را می‌پسندید؟ اگر پاسخ منفی است دلیل شما برای آن چیست؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.