نسل جدید کیا اسپرتیج، رقیب تازه‌نفس کراس‌اوورهای ژاپنی در بازار آمریکا

نسل جدید کیا اسپرتیج ، رقیب تازه‌نفس کراس‌اوورهای ژاپنی در بازار آمریکا

چند ماه پس‌ازآنکه نسل جدید کیا اسپرتیج برای بازارهای جهانی مثل کره جنوبی و استرالیا و همین‌طور نسخهٔ کوتاه آن برای اروپا معرفی شد، حالا این کراس‌اوور جدید کره‌ای برای بازار ایالات‌متحده هم معرفی شده است. نسل جدید اسپرتیج برای آمریکا در کارخانهٔ کیا در کنار تلوراید، سورنتو و K5 در جورجیا تولید خواهد شد. نسخهٔ آمریکایی این خودرو در اکثر قسمت‌ها با نسخه‌هایی که در دیگر بازارها به فروش می‌رسند یکسان است به‌جز نسخهٔ اروپایی که طول کمتری دارد.

بنابراین، در اسپرتیج آمریکایی هم شاهد همان طراحی جدیدی هستیم که جلوپنجرهٔ پوزه ببری، دی‌لایت‌های LED بومرنگ شکل، گلگیرهای عضلانی و چراغ‌های عقب LED از ویژگی‌های آن است. نسل جدید اسپرتیج ۱۸۰ میلی‌متر کشیده‌تر از قبل شده، طول و عرض آن ۱۳ میلی‌متر افزایش یافته و به فاصلهٔ محوری آن‌هم ۸۶ میلی‌متر افزوده شده است. این رشد ابعاد، فضای پای عقب چشمگیر ۱۰۵۰ میلی‌متری و فضای بار ۱۱۲۰ لیتری را فراهم کرده است.

نسل جدید اسپرتیج در تیپ‌های زیادی در آمریکا عرضه خواهد شد که از تیپ پایهٔ LX شروع و به تیپ‌های جدید X-Pro و X-Line ختم می‌شود. همهٔ تیپ‌ها به‌صورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۳ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز هستند. ازجملهٔ ویژگی‌های ایمنی کلیدی اسپرتیج نیز می‌توان به هشدار توجه راننده، دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار جلوگیری از برخورد جلو با قابلیت تشخیص دوچرخه‌سواران و هشدار صندلی عقب می‌شود. سیستم صوتی پریمیوم هارمن کاردون، بلوتوث چند اتصالی و شارژر بی‌سیم هم ازجملهٔ تجهیزات قابل‌توجه این خودرو هستند.

کسانی که خواهان نسخه‌ای آفرودی‌تر از اسپرتیج هستند باید سراغ تیپ‌های X-Line و X-Pro بروند. تیپ X-Line در بیرون از سپرهای جلو و عقب متمایز با قاب کرومی مات، آینه‌های جانبی مشکی براق، ریل‌های سقفی بلندتر و رینگ‌های ۱۹ اینچی اختصاصی بهره می‌برد درحالی‌که X-Pro به رینگ‌های ۱۷ اینچی مشکی مات با لاستیک‌های آلترین گودریچ، مه شکن‌های LED، گرم‌کن شیشهٔ جلو، حالات رانندگی مالتی تراین و سقف دورنگ مجهز است.

همهٔ مدل‌های نسل جدید اسپرتیج در ابتدا در ایالات‌متحده فقط با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر ارائه می‌شوند که ۱۸۷ اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد و در دو نسخهٔ محرک جلو و چهارچرخ محرک قابل خریداری است. بعداً اما کیا موتورهای دیگری مثل هیبریدی را هم برای کراس‌اوور جدید خود ارائه خواهد کرد. فروش نسل جدید اسپرتیج در سه‌ماههٔ اول سال آینده در آمریکا آغاز خواهد شد اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.