نسل جدید پژو ۲۰۸ برای سال ۲۰۱۸

هنوز مُرکب قرارداد تولید نسل فعلی پژو ۲۰۸ در ایران خشک نشده که این شرکت، به دنبال جانشینی برای این خودرو است. این یعنی اینکه اندکی بعد از مونتاژ این هاچ‌بک جمع و جور در کشورمان، بساط آن در کارخانه مادر به نفع مدلی جدیدتر برچیده خواهد شد. انگار این تقدیر خریداران خودرو در ایران است که تنها خودروهای از رده خارج را سوار شوند. پژو ۲۰۸ نسل جدید نمایی تیزتر به همراه مدلی کاملاً الکتریکی خواهد داشت تا بتواند با سیتروئن C3 و فورد فیستا بهتر رقابت کند.

پژو در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن قوای محرکه‌ی کاملاً الکتریکی به مدل جدید ۲۰۸ است. مدل جدید در سال ۲۰۱۸ و بر پایه‌ی پلتفرمی کاملاً جدید عرضه خواهد شد و به منظور حمایت از تکنولوژی جدید مهندسی خواهد شد.

درباره‌ی پتانسیل عرضه‌ی قوای الکتریکی در پلتفرم بزرگ‌تر EMP2 از مدیر پروژه‌ی ۳۰۰۸ سؤال شده و او گفت:

این چیزی است که ما در حال کار روی پلتفرم ۲۰۸ هستیم. این محدوده هنوز برای خودروهای بزرگ به حد کافی طویل نیست.

معنی سخنان این است که تکنولوژی پلتفرم مدولار عادی‌ای که زیرساخت ۲۰۸ جدید و دیگر ساخته‌های آینده‌ی پژو سیتروئن خواهد بود به منظور حمایت از باتری‌های مدل‌های کاملاً الکتریکی مهندسی خواهد شد. این پلتفرم نسبت به معماری PF1 کنونی وزن کمتری خواهد داشت و این امر وزن مجموعه‌ی باتری‌ها خنثی خواهد کرد.

۲۰۸ الکتریکی بخشی از برنامه‌ی پژو سیتروئن برای عرضه‌ی ۱۱ خودروی الکتریکی در ۵ سال آینده است. پلتفرم مدولار عادی در مدل‌های کاملاً الکتریکی بکار گرفته خواهد شد اما تکنولوژی پلاگین هیبرید برای خودروهای بزرگ‌تری چون شاسی‌بلند ۳۰۰۸ جدید در نظر گرفته شده است. نسخه‌ی پلاگین هیبرید این خودرو در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد.

۲۰۸ کنونی در سال ۲۰۱۵ فیس لیفت شده اما با وجود سیتروئن C3 و نسخه‌ی جدید فولکس‌واگن پولو و فورد فیستا انتظار می‌رود که تولید نسخه‌ی کاملاً جدید این خودرو در سال ۲۰۱۷ اعلام شود.

پژو این هدف را در سر دارد که بهترین برند عمومی باشد و ممتازتر از سیتروئن شناخته شود اما تمرکز کمتری از DS روی لوکس بودن داشته باشد؛ بنابراین طراحی ۲۰۸ راضی‌کننده‌تر خواهد بود.

همان‌گونه که تصاویر انحصاری ما نشان می‌دهند ۲۰۸ خطوط و انحناهای تیزتر و شکننده‌تری خواهد داشت و در آن شاهد LED های روزتاب یکپارچه خواهیم بود. همانند نسل کنونی این خودرو در دو فرم سه و پنج درب در دسترس خواهد بود.

پروفایل کلی نسل جدید این خودرو به برادر بزرگ‌تر خود یعنی ۳۰۸ نزدیک خواهد بود اگرچه که طول کلی ۲۰۸ حدود ۴ متر باقی خواهد ماند. اورهنگ های جلو و عقب این خودرو کوتاه‌تر خواهند بود اگرچه که به لطف فاصله‌ی طولانی‌تر بین محورها فضای پا و سر کابین افزایش خواهد یافت.

فاصله‌ی بیشتر بین محورها به شاسی کاملاً جدید مربوط می‌شود. برخلاف سیتروئن C3 جدید که بر پایه‌ی پلتفرم کنونی PF1 بنا شده، پژو ۲۰۸ قطعات جدیدی را دریافت خواهد کرد. پلتفرم جدید CMP به‌صورت مشترک توسط مهندسان پژو سیتروئن و شریک چینی این شرکت دانگ فنگ توسعه یافته است.

علاوه بر مدل کاملاً الکتریکی، نسل جدید پیشرانه‌های دیزلی BlueHDi و بنزینی PureTech در این خودرو بکار گرفته خواهند شد. انتظار می‌رود که پیشرانه‌های بنزینی از نوع سه سیلندر توربو با قدرتی در بازه‌ی ۷۰ تا ۱۵۰ اسب بخار برای نسخه‌ی ۱.۲ لیتری باشند. همچنین مدل ۲۰۸ GTi با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری THP با قدرت ۲۲۰ اسب بخاری در دسترس خواهد بود.

پیشرانه‌های دیزلی تکان‌های بیشتری خواهند خورد چنانکه پژو سیتروئن قدم‌های فولکس‌واگن در کاهش حجم پیشرانه‌ها از ۱.۶ به ۱.۵ لیتر را دنبال می‌کند. انتظار می‌رود که طیف خروجی پیشرانه بین ۷۵ تا ۱۲۰ اسب بخار باقی بماند اما میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن آن کمتر از ۷۵ گرم در هر کیلومتر برای نسخه‌های اقتصادی‌تر خواهد بود.

داخل کابین پژو آسایش و رفاه بیشتری خواهد داشت و سیستم اطلاعات سرگرمی مرکزی برای پاسخ‌های سریع‌تر بهبود خواهد یافت. اتصالات بهتر گوشی‌های هوشمند و دیگر ویژگی‌های مولتی‌مدیا نیز در دسترس خواهند بود.

منابع فرانسوی پیشنهاد می‌کنند که ۲۰۸ جدید در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ معرفی عمومی خواهد شد.

منبع: autoexpress

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.