نسل جدید هوندا سیویک تایپ R در برابر نسل قدیم

نسل جدید هوندا سیویک تایپ R در برابر نسل قدیم

پروتوتایپ جدید هوندا سیویک تایپ R در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمده است. بیایید مقایسه‌ای بین نسل قبلی و جدید این خودرو بیندازیم تا بفهمیم چه پیشرفت‌هایی در طول یک نسل رخ داده است.

  • استایل و طراحی خارجی

حتی در دنیای هاچبک های داغ با ظاهری مسابقه‌ای، نسل کنونی سیویک تایپ R با وجود اسپویلر، اگزوز مسابقه ای و تریم قرمز هیجانی کاملاً زیبا به نظر می‌رسد. این خودرو یکی از عصبی‌ترین چهره‌ها را در بین خودروهای کنونی دارد و خریداران زیادی طالب استایل اسپورت آن هستند.

خودروی جدید نیز سفت و سخت دنباله روی پدر بوده است. جدیدترین نسل سیویک تایپ R بدنه‌ای با تغییرات اندک داشته و البته بال و ورودی‌های هوای آن بزرگ‌تر شده‌اند و شاید برخی افراد آن را با نسل قدیمی اشتباه بگیرند.

سقف نسل جدید تخت‌تر از قبل بوده و شیشه‌ی عقب نیز شیب بیشتری را نشان می‌دهد. این موضوع را با بال عقب بزرگ ترکیب کنید و خوش‌شانس خواهید بود که از آینه‌ی داخل کابین بتوانید نمای بیرونی را ببینید. در جلو شاهد چراغ‌های صاف‌تر و گیراتری هستیم و اسپلیتر نیز رنگ‌آمیزی مشابهی با مدل قبلی دارد.

شایان ذکر است که این پروتوتایپ پیش از تولید ممکن است تغییراتی داشته باشد. انتظار تغییرات وسیع را نداریم هرچند برخی موارد مثل خروجی‌های سه‌گانه اگزوز و ارتفاع بسیار پایین شاید در مدل تولیدی وجود نداشته باشند.

  • کابین

هیچ تصویری از کابین تایپ R جدید منتشر نشده اما ما انتظار داریم که این خودرو بسیار اسپورت تر از کابین سیویک استاندارد باشد. وجود جزئیات قرمز رنگ در کابین بر اسپورت بودن آن خواهد افزود. همچنین انتظار داریم که صندلی‌های اسپورت نیز در کابین نصب شوند.

به لطف ابعاد نسبتاً بزرگ‌تر نسل جدید، فضای صندوق و فضای سر و پاهای سرنشینان عقب بهبود خواهد یافت. سیویک استاندارد کنونی با صندلی‌های عقب تاشونده ای که شبیه نمونه‌های استفاده شده در سینما هستند عرضه می‌شود اما این ویژگی در تایپ R موجود نخواهد بود.

  • سواری و پیشرانه‌ها

هنوز اطلاعات رسمی درباره‌ی این موضوع وجود ندارد اما انتظار می‌رود تایپ R جدید از نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی مدل کنونی بهره ببرد. این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر دارای قدرت ۳۰۶ اسب بخاری بوده و انجام برخی تغییرات روی آن می‌تواند فاصله‌ی موجود بین مدل ۳۴۵ اسب بخاری فوکوس RS و ۳۸۰ اسب بخاری مرسدس A45 AMG را کمتر نماید.

  • قیمت و زمان عرضه

هوندا هنوز قیمت نسل جدید سیویک تایپ R را اعلام نکرده اما زمانی که در سال ۲۰۱۷ این خودرو عرضه شود انتظار داریم که بهای آن کمی بیشتر از نسل کنونی باشد. نسخه‌های سطح پایه‌ی این خودرو در حدود ۳۰ هزار پوند ارزش خواهند داشت درحالی‌که دیگر مدل‌ها با تجهیزات بیشتر در حدود ۳۳ هزار پوند برچسب قیمت خواهند خورد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.