نسل جدید مرسدس بنز E63 AMG معرفی شد، قوی‌ترین E کلاس تاریخ

نسل جدید مرسدس بنز E63 AMG معرفی شد، قوی‌ترین E کلاس تاریخ

سرانجام بخش AMG مرسدس از نسخه‌های عملکرد بالای E63 AMG و E63 AMG S رونمایی کرد که دومی قدرتمندترین و سریع‌ترین E کلاس تاریخ محسوب می‌شود. نسل جدید خانوادهٔ E63 یکی از لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین سدان‌هایی هستند که تاکنون ساخته شده است. این خودروها رسماً در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی خواهند شد اما پیش آن مشخصات فنی آن‌ها کاملاً اعلام شده است. در نسل جدید E63 پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو نسل قبلی با یک واحد کوچک‌تر اما قوی‌تر ۴ لیتری توئین توربو جایگزین شده است و همچنین سیستم چهارچرخ محرک ۴Matic هم به‌صورت استاندارد در همهٔ مدل‌های آن ارائه شده است. توربوشارژرهای آن نیز جهت بهبود عملکرد و کاهش تأخیر توربو به فناوری Twin Scroll مجهز شده‌اند. (توربوشارژرهای مجهز به این سیستم دارای دو ورودی گاز اگزوز هستند که یکی در دور پایین و دیگری در دور بالا عمل می‌کند).

این موتور جدید در نسخهٔ پایهٔ E63 قدرتی معادل ۵۶۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۷۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند که خودرو را در ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند؛ اما مدل قوی‌تر E63 S دارای ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور است و در تنها ۳.۳ ثانیه از حالت سکون به صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. این مدل رقیب مستقیم نسل آیندهٔ ب‌ام‌و M5 خواهد بود اما همچنان ازلحاظ قدرت در پس کادیلاک CTS-V با ۶۴۰ اسب بخار قدرت قرار دارد. حداکثر سرعت هردوی این مدل‌ها روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است اما می‌توان با سفارش پکیج رانندهٔ AMG سقف سرعت را به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش داد.

البته مرسدس بنز به مصرف سوخت این سدان اسپرت خود هم توجه داشته است و سیستم غیرفعال‌سازی تعدادی از سیلندرها را برای آن ارائه کرده است. این سیستم در حالت رانندگی کامفورت یا راحت در دسترس بوده و چهار سیلندر از هشت سیلندر ماشین را غیرفعال می‌کند و دور موتور را بین ۱۰۰۰ تا ۳۲۵۰ rpm نگه می‌دارد. بدین ترتیب موتور به نمونه‌ای V4 تبدیل می‌شود که مصرف سوخت و ارتعاشات کمتری دارد. یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اسپیدشیفت MTC (مخفف مولتی کلاچ تکنولوژی) هم نیروی عظیم موتور را از طریق سامانهٔ ۴Matic به هر چهارچرخ می‌رساند. با چنین مشخصات خارق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد E63 AMG حتی آمادگی رقابت با سوپراسپرت‌ها را هم داشته باشد.

هرچند مرسدس بنز نسل جدید E63 را به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه نمی‌کند اما مدل E63 S را مجهز به یک حالت رانندگی منحصربه‌فرد بنام حالت دریفت کرده است که در این حالت قدرت موتور فقط به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. حالت رانندگی دریفت که فقط در برنامهٔ رانندگی Race یا مسابقه در دسترس است، علاوه بر انتقال تمام نیرو به چرخ‌های عقب، ESP را غیرفعال کرده و گیربکس را هم در حالت دستی قرار می‌دهد و بدین ترتیب رانندگی جذاب و هیجان‌انگیزی را برای راننده فراهم می‌کند. این حالت تا زمانی که راننده آن‌را غیرفعال کند درگیر باقی می‌ماند.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، AMG نسل جدید E63 را بر روی یک شاسی کاملاً ارتقاءیافته ساخته است که شامل تنظیم کنترل بادی بدنه، قطعات جدید سیستم تعلیق، قفل دیفرانسیل عقب مکانیکی، ESP سه مرحله‌ای و فرمان اسپرت الکترومکانیکی حساس به سرعت می‌شود. برای توقف این سدان وحشی اشتوتگارتی نیز یک سیستم ترمز عملکرد بالا شامل دیسک‌های اسپرت ۳۶۰ میلی‌متری با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های ۳۶۰ میلی‌متر با کالیپرهای تک پیستونه در عقب، ارائه شده است. مدل E63 S در جلو مجهز به دیسک‌های بزرگ‌تر ۳۹۰ میلی‌متری است. همچنین در صورت تمایل، مرسدس بنز دیسک‌های کربن سرامیکی ۴۰۲ میلی‌متری در جلو و ۳۶۰ میلی‌متری برای عقب را ارائه می‌کند.

در قسمت بیرونی، E63 با جلوپنجرهٔ خاص، سپرهای متفاوت، گلگیرهای بزرگ‌تر که رینگ‌های ۱۹ اینچی را در زیر خود جای می‌دهند (رینگ‌های ۲۰ اینچی در مدل S)، چهار سر اگزوز بزرگ، یک اسپویلر عقب و تریم داخلی منحصربه‌فرد AMG از نسخه‌های معمولی E کلاس متمایز می‌شود. پس از اولین نمایش رسمی E63 جدید در نمایشگاه لس‌آنجلس، فروش این خودرو در ماه مارس ۲۰۱۷ (اسفند) در اروپا و در تابستان ۲۰۱۷ در ایالات‌متحده آغاز می‌گردد. نسخهٔ استیشن آن‌هم سال آینده معرفی خواهد شد. مشتاقانه منتظریم تا ببینیم این سدان فوق‌العادهٔ آلمانی در برابر رقبای اصلی خود یعنی ب‌ام‌و M5، آئودی RS7 و کادیلاک CTS-V چه عملکردی خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.