نسل بعدی محصولات مرسدس-ای ام جی با توربوی الکتریکی

نسل بعدی محصولات مرسدس-ای ام جی با توربوی الکتریکی

نسل بعدی محصولات پرفورمنس مرسدس-ای ام جی از تکنولوژی توربوشارژر الکتریکی استفاده خواهند کرد. این تکنولوژی ابتدا برای تیم فرمول ۱ مرسدس توسعه یافته بود.

تکنولوژی یاد شده که با همکاری شرکت گرت موشن تولید شده باعث حل شدن تناقضات بین توربوشارژر کوچک و سریع با پیک پرفورمنس نسبتاً پایین و توربوی بزرگ با قدرت بالا شده است.

یک پیشرانه الکتریکی نازک به‌صورت مستقیم با شفت شارژر بین توربین سمت اگزوز و کمپرسور سمت هوای تازه ادغام شده است. این پیشرانه حدود ۴ سانتی‌متر ابعاد داشته و مرسدس-ای ام جی آن را جنبه‌ی برجسته‌ی چنین تکنولوژی‌ای می‌داند.

توبیاس موئرز دراین‌باره گفته است:

ما به وضوح اهداف خود برای آینده‌ای الکتریکی شده را تشریح کرده‌ایم. به منظور رسیدن به این اهداف ما روی تکنولوژی‌های مدرنی تکیه می‌کنیم.

او ادامه می‌دهد:

با این حرکت ما از تکنولوژی ماژولار خود حمایت کرده و نیازهای پرفورمنس خود را مرتفع می‌کنیم. در اولین مرحله این تکنولوژی شامل توربوشارژر الکتریکی شده بوده که مثالی از انتقال تکنولوژی فرمول ۱ به جاده می‌باشد.

پیشرانه الکتریکی یاد شده ابتدا اقدام به حرکت درآوردن پره کمپرسور کرده و پس از آن جریان گاز اگزوز وارد می‌شود که همین امر باعث بهبود پاسخ توربو می‌شود. به عبارت بهتر، این تکنولوژی تأخیر توربو را حذف می‌کند.

الکتریکی سازی توربوشارژر همچنین منجر به تولید گشتاور بالاتر در دورهای پایین پیشرانه شده و بنابراین شتاب‌گیری خودرو از حال سکون بهبود می‌یابد.

مدیر مرسدس-ای ام جی در نهایت می‌گوید:

حتی زمانی که راننده پا را از روی میدونی گاز برداشته یا ترمز بکند تکنولوژی توربوی الکتریکی قادر خواهد بود فشار بوست را در هر زمانی حفظ کند و بنابراین پاسخ مستقیم پیشرانه به دستورات راننده همیشه تضمین شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 15 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.