نسل بعدی بی ام و M5، سوپر سدانی هیبریدی با ۷۵۰ اسب بخار قدرت

نسل بعدی بی ام و M5، سوپر سدانی هیبریدی با ۷۵۰ اسب بخار قدرت

هرچند افتخار اولین محصول هیبریدی بخش M ب‌ام‌و به کراس‌اوور XM می‌رسد اما قطعاً نسل بعدی M5 هم توجهات زیادی را به خود جلب خواهد کرد زیرا این خودرو مشهورترین سوپر سدان دنیا محسوب می‌شود؛ بنابراین، زمانی که چنین خودرویی به سمت استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی می‌رود توجه مردم و علاقه‌مندان را برمی‌انگیزد. حال در جدیدترین تصاویر جاسوسی می‌توان برخی ویژگی‌های طراحی M5 جدید را دید و به پنهان شدن قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی در سینهٔ آن پی برد.

هرچند پروتوتایپ M5 با پوشش‌های استتاری سنگینی پنهان شده است ولی بااین‌وجود می‌توان اندازهٔ معقول جلوپنجرهٔ کلیوی شکل خودرو را تشخیص داد که خبر خوبی است. به لطف این ویژگی و عدم وجود گلگیرهای عضلانی و برجسته، ظاهر M5 جدید خیلی رام به نظر می‌رسد. البته این خودرو هنوز در مراحل اولیهٔ توسعه قرار دارد و طراحی این نمونهٔ آزمایشی ممکن است هنوز نهایی نشده باشد.

به‌جز طراحی خودرو که به‌سختی قابل‌تشخیص است، نشان «خودروی هیبریدی آزمایشی» روی سپر عقب استفادهٔ M5 آینده از قوای محرکهٔ هیبریدی را تأیید می‌کند. درواقع، این ماشین به همان قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی کراس‌اوور XM مجهز خواهد شد که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده است. گفته می‌شود این سیستم حدود ۷۵۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت که این یعنی نسل جدید M5 بسیار از نمونهٔ کنونی قوی‌تر خواهد بود.

هرچند با توجه به استفاده از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی، باید انتظار وزنی بیش از ۲.۵ تن را برای M5 جدید داشته باشیم ولی قدرت عظیم، گشتاور فوری موتور الکتریکی و سامانهٔ چهارچرخ محرک باید این ماشین را به سریع‌ترین M5 تاریخ تبدیل کنند. البته باور این موضوع واقعاً سخت است زیرا M5 CS کنونی ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۱۰ ثانیه طی می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.