نسل آینده مزدا CX-3 چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

نسل آینده مزدا CX-3 چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

نسل جدید مزدا CX-3 پیش از این در حال توسعه بوده و بنا گفته‌ی Go Auto شاهد تفاوت‌های اساسی نسل فعلی و جدید این خودرو با یکدیگر خواهیم بود.

اگرچه CX-3 در برخی بازارها خودرویی محبوب است اما مزدا علاقه دارد این خودرو را بزرگ‌تر نماید تا به این ترتیب جذابیت جهانی CX-3 بیشتر شود. به عنوان نتیجه، نسل بعدی این کراس اوور دیگر از مزدا ۲ به عنوان پایه و اساس ساختار خود استفاده نخواهد کرد و بجای آن دارای پلتفرم کوچکی خواهد بود که هم‌اکنون در مزدا ۳ بکار رفته است. این موضوع باعث افزایش ابعاد CX-3 جدید و تولید خودرویی مشابه با ابعاد تویوتا CH-R و هیوندای کنا می‌شود.

موضوع مهم اینکه پلتفرم مزدا ۳ موردبحث همان ساختار نسل فعلی نیست بلکه معماری اسکای اکتیو II است که در نسل بعدی کامپکت جدید مزدا بکار خواهد رفت. این پلتفرم نه تنها قوی‌تر و مستحکم‌تر از معماری‌های قبلی است بلکه می‌تواند سیستم تعلیق میله پیچشی جدید را نیز در خود جای دهد.

نسل دوم CX-3 بنا به گفته‌ها دارای قوای محرکه اسکای اکتیو ایکس مزدا خواهد بود. این پیشرانه‌ی بنزینی پیشرفته نه تنها پرفورمنس بهتری دارد بلکه مصرف سوخت آن تا ۳۰ درصد کمتر است. پیشرانه‌ی یاد شده برای اولین بار در مزدا ۳ جدید بکار خواهد رفت و قدرت حدود ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتون متری خواهد داشت. گیربکس‌های این خودرو نیز شامل ۶ سرعته دستی و نمونه‌ی اتوماتیک با مبدل گشتاور خواهد بود.

اگرچه هنوز مشخص نیست نسل دوم مزدا CX-3 چقدر بزرگ‌تر خواهد شد اما گفته می‌شود فضای بار این خودرو کاملاً بیشتر از حجم ۲۶۴ لیتری نسل فعلی خواهد بود. همچنین مزدا طراحی صندلی‌ها و کابین را به منظور بهبود ارگونومی و زیبایی تغییر خواهد داد.

ظاهراً نسل جدید مزدا CX-3 در اوایل سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 16 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.