نسخه جدیدی از تسلا مدل Y تولید خواهد شد؟

نسخه جدیدی از تسلا مدل Y تولید خواهد شد؟

به تازگی نسخه جدیدی از تسلا مدل Y سال ۲۰۲۲ در وب‌سایت EPA رؤیت شده است که همین امر سؤالات زیادی را به وجود آورده است. این خودروی جدید به‌صورت ساده با پسوند AWD شناخته می‌شود که البته مشابه نسخه کنونی لانگ رنج AWD نیست؛ به عبارت دیگر شاید این مدل دارای همان دو پیشرانه مدل یاد شده باشد اما از باتری کوچک‌تر یا متفاوتی استفاده کند. در کل چهار نسخه از تسلا مدل Y سال ۲۰۲۲ تولید می‌شود که شامل مدل‌های زیر هستند:

  • نسخه RWD که در لیست EPA وجود دارد اما قابل انتخاب نیست. این مدل پایه بنا به گفته ایلان ماسک به خاطر شعاع حرکتی پایین حذف شده است.
  • نسخه لانگ رنج AWD که هم‌اکنون با رینگ‌های ۱۹ و ۲۰ اینچی قابل انتخاب است.
  • نسخه پرفورمنس AWD که با رینگ‌های ۲۱ اینچی قابل انتخاب است.
  • نسخه AWD جدید

همان‌گونه که دیده می‌شود شعاع حرکتی ۴۴۹ کیلومتری این مدل جدید کمتر بهتر از مدل لانگ رنج AWD است. سؤالی که پیش می‌آید این است: اگر مدل RWD از نظر ایلان ماسک شعاع حرکتی خوبی نداشته است پس شاید مدل جدید AWD با دو پیشرانه و شعاع حرکتی بالاتر بتواند به ‌عنوان نسخه پایه در خانواده تسلا مدل Y انجام‌وظیفه کند. در حال حاضر اما اطلاعاتی از این خودرو در وب‌سایت تسلا دیده نمی‌شود.

با توجه به مصرف انرژی مشابه بین مدل‌های AWD و لانگ رنج AWD و همچنین تفاوت در شعاع حرکتی دو خودرو، حدس می‌زنیم نسخه جدید AWD دارای باتری با ظرفیت ۱۵ تا ۲۰ درصد کمتر نسبت به مدل لانگ رنج AWD باشد. با توجه به اینکه تسلا هنوز اعلام نکرده است کدام نسخه‌های مدل Y را در کارخانه گیگا آستین تگزاس تولید خواهد کرد، احتمال دارد شاهد اولین خودرو با سلول باتری استوانه‌ای تیپ ۴۶۸۰ در این کارخانه باشیم. انتظار می‌رود این باتری‌ها تراکم انرژی بیشتری داشته باشند و بنابراین یک خودرو با ظرفیت باتری پایین‌تر بتواند وزن کمتر و راندمان بالاتری داشته باشد. البته نسخه جدید AWD از نظر راندمان تفاوت قابل‌توجهی با سایر نسخه‌ها ندارد.

شاید این خودرو از سلول‌های پریسماتیک LFP استفاده کند که معقول به نظر می‌رسد زیرا راندمان مشابه و شعاع حرکتی کمتری را برای این نوع باتری‌ها دیده‌ایم. باتری‌های LFP تراکم انرژی کمتری نسبت به نمونه‌های جدید دارند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.