نسخه الکتریکی ام‌ وی‌ ام X22 در نمایشگاه ژنو!

نسخه الکتریکی ام‌وی‌ام X22 در نمایشگاه ژنو!

کمپانی DR اتومبیل در ایتالیا مستقر بوده و از محصولات شرکت‌های چینی همچون چری برای ساخت خودروهای خودش استفاده می‌کند. جدیدترین و جالب‌ترین محصول این شرکت DR3 EV نام دارد که در نمایشگاه ژنو رونمایی شده است.

همان‌گونه که نام خودرو نشان می‌دهد، DR3 خودرویی تمام الکتریکی بوده و از مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۵۴.۳ کیلووات ساعتی متشکل از ۲۴ ماژول استفاده می‌کند. این باتری‌ها ۳۸۵ کیلوگرم وزن دارند. بنا به گفته‌ی سازنده، این کراس اوور کوچک با یک‌بار شارژ بیش از ۴۰۰ کیلومتر را طی می‌کند.

DR همچنین گفته اگر شما با سرعت ثابت ۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنید مسافت حدود ۵۰۰ کیلومتری را طی خواهید کرد که عملکرد قابل‌توجهی محسوب می‌شود. شارژ این خودرو در خانه بین ۶ تا ۸ ساعت طول خواهد کشید اما اگر از شارژر سریع‌تری استفاده کنید در نیم ساعت تا ۸۰ درصد باتری‌ها را می‌توانید شارژ کنید.

خروجی مجموعه قوای محرکه‌ی الکتریکی این کراس اوور ایتالیایی-چینی ۱۲۲ اسب بخار بوده و دو حالت رانندگی اکو و اسپورت برای آن وجود دارد. اگرچه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت DR3 اعلام نشده اما گفته می‌شود این خودرو در ۴ ثانیه از سکون به سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و نیرو نیز تنها به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

همانند مدل عادی DR3، این نسخه‌ی الکتریکی طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴.۲/۱.۷۶/۱.۵۷ متری دارد. داخل کابین نیز طرح نسبتاً مدرن آبی و سفید دیده شده و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به پشت آمپرهای دیجیتالی، صفحه لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی و انتخاب‌گر چرخان برای گیربکس اشاره نمود.

این خودروی الکتریکی قیمت ۳۷۵۰۰ یورویی داشته و پیش‌فروش آن از نیمه دوم سال جاری آغاز خواهد شد.

پی‌نوشت: همان‌گونه که از تصاویر مشخص است این خودرو در کشور ما نیز با نام ام وی ام X22 عرضه می‌شود. البته X22 عرضه شده در کشورمان از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری بنزینی با قدرت ۱۰۵ اسب بخار سود می‌برد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.