نسخه‌های هیبریدی فراری پورتوفینو و روما در کار نخواهد بود!

نسخه‌های هیبریدی فراری پورتوفینو و روما در کار نخواهد بود!

محصولات بیشتری از فراری در آینده دارای قوای محرکه الکتریکی شده خواهند بود. این رویه‌ای اجتناب‌ناپذیر از نظر راندمان و پرفورمنس بوده اما اتوکار می‌گوید مدل‌های پایه پورتوفینو و روما تحت تأثیر این برنامه قرار نخواهند گرفت. حداقل نسل فعلی این خودروها فاقد قوای محرکه الکتریکی شده خواهد بود.

اتوکار این خبر را به نقل از منبعی موثق و نزدیک به فراری منتشر کرده است. ظاهراً مقامات فراری در زمان معرفی خبری روما گفته‌اند الکتریکی سازی چنین خودروی پیشرانه جلو و دیفرانسیل عقبی مفهوم ندارد. اضافه کردن پیشرانه‌های الکتریکی و باتری به معماری درون‌سوز فعلی وظیفه آسانی نبوده و به نظر نمی‌رسد که هیبریدی کردن پورتوفینو نیز در ذهن مهندسان فراری جایی داشته باشد. به همین خاطر رومای شکل گرفته بر پایه پورتوفینو نیز سرنوشت مشابهی خواهد داشت.

البته فراری اعلام کرده تا سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۵ محصول جدید را معرفی خواهد کرد و حدس و گمان‌هایی درباره تولید محصولات هیبریدی زده شده است. فراری تائید کرده بیش از نیمی از این خودروها دارای قوای محرکه هیبریدی خواهند بود. البته با توجه به این خبر جدید به نظر می‌رسد محصولات رده پایین فراری از گزند هیبریدی شدن در امان خواهند بود. البته محصولات رده پایین فراری امری نسبی در مقایسه با سایر محصولات این خودروساز هستند.

پورتوفینو یک GT استثنایی بوده و پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی آن قدرت ۵۹۱ اسب بخاری تولید می‌کند. روما قدرت ۶۱۲ اسبی داشته و البته احتمال دارد قدرت پورتوفینو در مدل سال ۲۰۲۱ خود به همین میزان برسد.

در هفته‌های اخیر محصولات استتار شده متنوعی از فراری با صداهای اگزوز عجیب رؤیت شده‌اند. باور بر این است خودروهای یاد شده بستر تستی برای پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی فراری هستند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
16 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.