نسخهٔ بروز شدهٔ تسلا مدل S P100D حتی سریع‌تر می‌شود

نسخهٔ بروز شدهٔ تسلا مدل S P100D حتی سریع‌تر می‌شود

ایلان ماسک گفته است که مدل P100D پتانسیل عملکردی حتی سریع‌تر از شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۵ ثانیه‌ای فعلی را دارد

رئیس تسلا، «ایلان ماسک» گفته است که مدل P100D مورد به‌روزرسانی مود Ludicrous قرار گرفته و عملکردی حتی سریع‌تر آنچه که الآن دارد ارائه خواهد کرد. ماسک در توییتی گفته است: «به‌زودی نسخهٔ بروز شده‌ای از P100D معرفی خواهیم کرد که عملکرد کاملی دارد». بااین‌حال جزئیات بیشتری از این خودروی جدید اعلام نشده است. در به‌روزرسانی‌های اخیری که در تیپ‌های مختلف مدل S صورت گرفته، مدل جدیدی بنام P100D معرفی شده است که حداکثر قدرت ممکن برای دستیابی به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در تنها ۲.۵ ثانیه در آن بکار رفته است. این ویژگی فقط در مدل P100D به‌عنوان یک ویژگی استاندارد وجود دارد. پس از معرفی این مدل، تولید نسخهٔ P90D متوقف گردید.

همچنین ماسک گفته است که تغییرات دیگر خانوادهٔ مدل S شامل ارائهٔ یک سقف و سانروف پانورامای جدید نیز می‌شود. وی در مورد این سقف جدید گفته است: «توسعه و ساخت این سقف بسیار سخت بود اما احساس داخلی شگفت‌انگیزی را پدید می‌آورد». این سقف شیشه‌ای جدید به‌عنوان آپشنی ۱۴۰۰ پوندی در کنار یک سانروف ۱۸۰۰ پوندی به‌عنوان جایگزینی برای سقف استاندارد همرنگ بدنهٔ قبلی ارائه خواهد شد؛ اما مانند سقف استاندارد، این نمونهٔ جدید هم قابلیت نصب باربند را ندارد.

ماسک گفته است که ساختار جانبی بدنهٔ خودرو تقویت شده و سقف جدید آن‌هم پنج ستارهٔ ایمنی را در آزمون‌های تصادف دریافت کرده است. وی گفته که این چیزی بود که زمان زیادی برای توسعهٔ آن صرف شده است.

تسلا مدت‌زمانی طولانی نسبت به استفاده از شیشه در سقف خودروهای خود علاقه نشان داده است و ایلان ماسک نیز اخیراً ارائهٔ یک تکنولوژی شیشهٔ اختصاصی را برای محصولات خود تأیید کرده است و همچنین به‌تازگی اعلام کرده که این سقف جدید از نوع خورشیدی خواهد بود. وی گفته است این سقف برای اولین بار در خودروی آیندهٔ مدل ۳ بکار رفته و احتمالاً به‌عنوان یک آپشن برای آن ارائه خواهد شد.

در سوی دیگر توقف تولید مدل P90D و حذف آن از وب‌سایت تسلا بدین معنی است که هم‌اکنون جهش قابل‌توجهی را در قیمت پایهٔ نسخهٔ پرچم‌دار مدل S شاهد خواهیم بود چراکه قیمت پایهٔ مدل P90D قیمت ۷۳,۹۰۰ پوند بود (قبل از کسر مشوق‌های مالیاتی) درحالی‌که قیمت مدل جدید P100D از ۱۱۸,۹۰۰ آغاز می‌گردد (قبل از کسر مشوق‌های مالیاتی)؛ بنابراین شکاف قیمتی بزرگی میان نمونه‌های معمولی غیر عملکردی تسلا مدل S با نسخهٔ عملکردی P100D به وجود خواهد آمد. بااین‌حال در این سدان آمریکایی شاهد عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهیم بود که می تواند با نمونه های بنزینی آلمانی به رقابت بپردازد.

منبع: autocar

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.