نزدیک شدن مرسدس-آام‌گ وان به تولید با ورود به نوربرگ‌رینگ

نزدیک شدن مرسدس-آام‌گ وان به تولید با ورود به نوربرگ‌رینگ

مدت‌زمان زیادی است که طرفداران انتظار تولید هایپرکار جنجالی مرسدس-آام‌گ One را می‌کشند اما حالا فرایند توسعهٔ این ماشین به نقطهٔ عطف جدیدی رسیده زیرا آزمایش پروتوتایپ‌های آن در پیست نوربرگ‌رینگ آغاز شده است. مرسدس وان که به قوای محرکه هیبریدی با موتور فرمول یک مجهز است برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد اما دشواری آماده کردن پیشرانهٔ فرمول یک برای استفاده‌های جاده‌ای موجب تأخیر در پروژهٔ تولید خودرو شد؛ اما حالا این مشکلات تقریباً برطرف شده و یک دستگاه وان پروتوتایپ در ایمندینگن آلمان مورد آزمایش قرار گرفته است.

در همین حال، مرسدس تأیید کرده است که به‌زودی آزمایشات وان در نوربرگ‌رینگ هم آغاز می‌شود؛ بنابراین، آیا این بدان معنا است که سازندهٔ آلمانی قصد دارد رکورد جدیدی را در نوربرگ‌رینگ برای خودروهای تولیدی به ثبت برساند؟ فعلاً اظهارنظر دراین‌باره دشوار است زیرا بسیاری از خودروهای پرفورمنس بالا در نوربرگ‌رینگ مورد آزمایش قرار می‌گیرند بدون اینکه هیچ‌گاه تلاشی برای رکورد زنی داشته باشند. بااین‌حال، با توجه به اینکه وان پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارد، دور از انتظار نیست که مرسدس بخواهد با رکورد زنی در جهنم سبز توانایی‌های هایپرکار خود را به رخ رقبا بکشد.

دو سال پیش رئیس مرسدس-آام‌گ «توبیاس موئرس» به رسانه‌ها گفت که وان با برخی اصلاحات آئرودینامیکی، حذف سیستم تهویه و استفاده از لاستیک‌های اسلیک نرم می‌تواند رکورد ۵ دقیقه و ۱۹ ثانیهٔ پورشه ۹۱۹ هیبرید اوو در نوربرگ‌رینگ را بشکند؛ بنابراین تعجبی ندارد که این هایپرکار هیبریدی به‌راحتی بتواند رکورد ۶ دقیقه و ۴۴ ثانیهٔ لامبورگینی اونتادور SVJ در بخش خودروهای تولیدی جهنم سبز را بشکند. درهرحال، برای یادآوری، قوای محرکهٔ AMG وان از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری شش سیلندر توربوشارژ فرمول یک به همراه چهار موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 14 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.