نبرد V8 و V12، درگ مرسدس G63 با G65

نبرد V8 و V12، درگ مرسدس G63 با G65

مرسدس G65 AMG خودرویی استثنایی بود. این یک آفرودر واقعی با یک نیروگاه V12 توئین توربو زیر کاپوت بود که پرفورمنسی دیوانه‌وار را در آفرود و آنرود فراهم می‌کرد؛ اما در نسل جدید G کلاس که در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد، ارائهٔ نسخهٔ V12 خاتمه یافت و به‌طور غیرمستقیم مدل G63 با موتور V8 جایگزین آن شد. این تصمیم مرسدس خیلی‌ها را ناامید کرد اما آیا واقعاً در یک اس‌یووی آفرودی به موتور V12 نیازی هست یا یک موتور کوچک‌تر ۴ لیتری V8 توئین توربو می‌تواند بهتر عمل کند؟ درگی از ArabGT می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد.

پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربوی G63 با ۶۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور، خروجی فوق‌العاده‌ای دارد و موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی G63 با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر، در برابر آن حرفی برای گفتن نخواهد داشت. بااین‌حال، G63 به میزان قابل‌توجهی از G65 سبک‌تر است و به همین دلیل طبق اعلام سازنده، ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که این زمان در نسخهٔ دوازده سیلندر ۵.۳ ثانیه است.

رقابت این دو G کلاس قدرتمند با درگ از حالت ایستاده آغاز می‌شود که در اینجا G63 لانچ خوبی نداشت و تا پایان مسیر نتوانست از G65 پیشی بگیرد. بااین‌حال نمی‌توان G کلاس V12 را خودروی سریع‌تری دانست زیرا در اینجا فقط واکنش کُندتر راننده باعث باخت نسخهٔ V8 شد. علاوه بر این، در مسابقات رولینگ هم G63 به‌خوبی توانایی‌های خود را نشان می‌دهد. برای دیدن نتایج کامل رقابت این دو G کلاس، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مشخصات فنی

 مرسدس G65 AMGمرسدس G63 AMG
پیشرانه۶ لیتری V12 توئین توربو۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۶۳۰ اسب بخار۵۸۵ اسب بخار
گشتاور۱۰۰۰ نیوتن متر۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۸۳۵ کیلوگرم۲۴۶۰ کیلوگرم
قیمت۲۲۳,۶۹۵ دلار۱۵۷,۵۰۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.