نبرد چندجانبهٔ آلفارومئو جولیا GTAm با بی ام و M3 کامپتیشن

نبرد چندجانبهٔ آلفارومئو جولیا GTAm با بی ام و M3 کامپتیشن

در دههٔ ۸۰ میلادی شاهد ساخت تعدادی از نمادین‌ترین خودروهای مسابقه‌ای تورینگ و نسخه‌های جاده‌ای آن‌ها در اروپا بودیم. نسل اول ب‌ام‌و M3، مرسدس بنز ۱۹۰E 2.3-16 و فورد سی‌یرا RS500 کاسورث مشهورترین این خودروها هستند اما دراین‌بین خودروی دیگری هم وجود داشت که کمتر موردتوجه قرار گرفته است. این ماشین آلفارومئو ۷۵ توربو اوولوزیونه بود که برای جاودانه کردن نام خود در مسابقات تورینگ در اواخر دههٔ ۸۰ پتانسیل زیادی داشت اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد زیرا ب‌ام‌و و مرسدس بنز این ایتالیایی جذاب را چه از لحاظ محبوبیت و چه موفقیت تحت‌الشعاع قرار داده بودند.

بااین‌حال، نسخهٔ V6 آلفارومئو ۷۵ همچنان می‌توانست نسخهٔ جاده‌ای ب‌ام‌و M3 نسل E30 را بترساند اما درحالی‌که طی دهه‌های بعد M3 به سدانی تبدیل شد که سوپرکارها را آزار می‌داد، آلفارومئو از این بخش عقب‌نشینی کرد و چندین دهه طول کشید تا دوباره به آن بازگردد؛ اما می‌توان گفت که این انتظار طولانی ارزشش را داشته است زیرا نتیجهٔ آن جولیا GTAm بود. میگوییم بود چون این نسخه‌ای تولید محدود است که تمام نمونه‌های آن فروخته شده‌اند. درهرحال، مردان کارواو این سوپرسدان بی‌نظیر ایتالیایی را در برابر اصلی‌ترین رقیب خود یعنی ب‌ام‌و M3 کامپتیشن قرار داده و رقابت چندجانبه‌ای را بین این رقبای دیرینه ترتیب داده‌اند.

برخلاف ویدئوهای معمول کارواو، این فقط یک مسابقهٔ درگ در خط مستقیم نیست و ماشین‌ها در پیست و لپ تایم باهم رقابت می‌کنند. ما نمی‌گوییم کدام خودرو سریع‌تر است تا خودتان ویدئو را تماشا کنید اما پیش از آن، نگاهی به مشخصات فنی خودروها می‌اندازیم تا شاید بتوانید برنده را حدس بزنید. بیایید با M3 کهنه‌کار آغاز کنیم. غیر از طراحی جنجالی نمای جلو، نسل جدید این ماشین خودرویی فوق‌العاده است. موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی M3 در نسخهٔ کامپتیشن ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو در نمونهٔ حاضر در این رقابت صرفاً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما ب‌ام‌و نسخهٔ چهارچرخ محرک M3 را هم ارائه کرده است.

آلفارومئو جولیا GTAm از لحاظ قدرت کمی بر رقیب باواریایی برتری دارد. این خودرو هم مثل ب‌ام‌و از پیشرانهٔ شش سیلندر توئین توربو استفاده می‌کند اما شباهت‌های آن‌ها در همین‌جا به پایان می‌رسد زیرا پیشرانهٔ آلفا از نوع ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو است که ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین، درحالی‌که جولیا قدرت بیشتری دارد، M3 در گشتاور برتری دارد. همچنین سدان آلفارومئو وزن کمتری هم دارد زیرا به‌طور خاص برای پیست طراحی شده و حتی صندلی‌های عقب آن‌هم حذف شده است. با توجه به این اعداد و ارقام، باید شاهد رقابت نزدیکی بین این دو سدان اسپرت سبزرنگ باشیم که می‌توانید آن‌را در ویدئوی زیر تماشا کنید.

مشخصات فنی

 ب‌ام‌و M3 کامپتیشنآلفارومئو جولیا GTAm
پیشرانه۳.۰ لیتری I6 توئین توربو۲.۹ لیتری V6 توئین توربو
قدرت۵۱۰ اسب بخار۵۴۰ اسب بخار
گشتاور۶۵۰ نیوتن متر۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبعقب
وزن۱۷۳۰ کیلوگرم۱۵۲۰ کیلوگرم
قیمت۷۵ هزار پوند۱۵۰ هزار پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.