نبرد هشت سیلندرهای تنفس طبیعی قدیم، M3، C63 و RS4

نبرد هشت سیلندرهای تنفس طبیعی قدیم، M3، C63 و RS4

سه‌گانهٔ ژرمن‌ها یعنی آئودی، ب‌ام‌و و مرسدس بنز سال‌ها است که رقیب اصلی یکدیگر هستند و تقریباً در همهٔ سگمنت‌ها نماینده‌ای دارند که با یکدیگر رقابت می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین محصولات این سه شرکت که نبرد سختی باهم دارند، آئودی RS4، ب‌ام‌و M3 و مرسدس C63 AMG هستند. هر سهٔ ماشین‌ها امروزه از پیشرانه‌های توربوشارژ استفاده می‌کنند که در آئودی ۲.۹ لیتری V6، در ب‌ام‌و ۳ لیتری شش سیلندر خطی و در مرسدس ۴ لیتری V8 است. این ماشین‌ها اما در نسل قبلی هر سه از موتورهای هشت سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کردند که جذابیت زیادی داشت.

هرچند در نسل کنونی هر سهٔ این خودروها طبق رویهٔ کوچک‌سازی موتورها از پیشرانه‌های توربوشارژ کم‌حجم‌تر استفاده شده اما موتورهای V8 تنفس طبیعی قبلی جذابیت بیشتری برای طرفداران داشتند. حال CarWow در جدیدترین درگ خود، نسل قبلی M3، RS4 و C63 را در برابر هم قرار داده تا مشخص شود کدام‌یک سریع‌تر است. آئودی RS4 به یک موتور ۴.۲ لیتری V8 مجهز است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این تنها خودروی گروه است که از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برد و به همین دلیل با ۱۷۹۵ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین خودروی جمع هم هست.

در زیر کاپوت مرسدس C63 AMG بزرگ‌ترین موتور این رقابت یعنی نیروگاه افسانه‌ای ۶.۲ لیتری V8 قرار گرفته که ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. تمام این نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا وزن ۱۷۰۰ کیلوگرمی خودرو را حرکت دهد؛ و آخرین خودرو یعنی ب‌ام‌و M3 هم از یک موتور ۴ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که کمترین قدرت را در این جمع دارد اما M3 با ۱۶۰۵ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین خودروی گروه هم هست. با توجه به این اعداد، فکر می‌کنید کدام خودرو پیروز شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مشخصات فنی

 آئودی RS4مرسدس C63ب‌ام‌و M3
پیشرانه۴.۲ لیتری V8۶.۲ لیتری V8۴.۰ لیتری V8
قدرت۴۵۰ اسب بخار۴۶۰ اسب بخار۴۲۰ اسب بخار
گشتاور۴۳۰ نیوتن متر۶۰۰ نیوتن متر۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته اتوماتیک۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخعقبعقب
وزن۱۷۹۵ کیلوگرم۱۷۰۰ کیلوگرم۱۶۰۵ کیلوگرم

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.