نبرد هایپرسدان‌ها: شاخ‌به‌شاخ E63 S، M5 و RS7

نبرد هایپرسدان‌ها: شاخ‌به‌شاخ E63 S، M5 و RS7

خرج کردن بیش از یک‌صد هزار دلار و خرید سوپرسدان ها به این معنی است که باید ببینیم ب‌ام‌و، مرسدس و آئودی چه در چنته دارند؛ اما کدام‌یک از این سه خودرو بهترین هستند؟!

پاسخ به این سؤال آسان نیست زیرا E63 S، M5 و RS7 همگی سواری راحت، کابین جادار، صندوق بزرگ و قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی ارائه می‌کنند. خب بهترین راه برای حل این معما چیست؟ این بار، دست‌اندرکاران AutoTopNL تصمیم گرفته‌اند هر سه خودرو را در زمینه‌ی شتاب گیری، حداکثر سرعت و تست صدا شرکت دهند. البته بهتر است کمی تخمه گرفته و به تماشای این ویدئوی حدوداً ۱۱ دقیقه‌ای بنشینید!

خب پیش از هر بحثی بیایید درباره حقایق و اعداد صحبت کنیم: مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S جدیدترین خودرو در بین رقباست. این خودرو اکتبر گذشته معرفی شده و خروجی ۶۰۴ اسبی و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری دارد که به این هیولا اجازه می‌دهد در ۳.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده اما با پکیج راننده AMG می‌توانید تا حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت اوج بگیرید.

نسل F10 ب‌ام‌و M5 از سال ۲۰۱۱ در بازار حضور دارد و آماده جانشینی با نسل جدید است. ب‌ام‌و قبلاً برخی از جزئیات نسل جدید را منتشر کرده و گفته که این خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۹۲ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متر استفاده خواهد کرد. گفته شده شتاب این خودرو کمتر از ۳.۵ ثانیه خواهد بود.

در مقام مقایسه باید گفت M5 فعلی ۳۹ اسب بخار و ۲۰ نیوتون متر گشتاور کمتر از نسل جدید دارد و تنها به حدود ۴ ثانیه زمان نیاز دارد تا از زمین کنده شده و به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

از طرف دیگر آئودی RS7 اسپورت‌بک را داریم که از سال ۲۰۱۳ در بازار بوده و از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۵۲ اسب بخار استفاده می‌کند. نسخه پرفورمنس این خودرو خروجی ۵۹۶ اسبی و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری داشته و در ۳.۷ ثانیه از سکون شلیک شده و به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این خودرو با پکیج دینامیک به ۳۰۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

هر خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شاید برنده‌ای برای این مقایسه قابل تصور نباشد اما با دیدن ویدئوی زیر می‌توان بیشتر با جذابیت‌های این خودروها آشنا شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.