نبرد مرسدس و ب‌ام‌و بر سر پادشاهی فروش در ایالات‌متحده ادامه دارد

نبرد مرسدس و ب‌ام‌و بر سر پادشاهی فروش در ایالات‌متحده ادامه دارد

با وجود اینکه سال جاری میلادی رو به پایان است، مرسدس بنز و ب‌ام‌و در جنگ بر سر تاج پادشاهی پرفروش‌ترین برند لوکس در بازار ایالات‌متحده تنها چند صد دستگاه باهم اختلاف دارند. در ماه گذشته یعنی ماه سپتامبر مرسدس بنز فروش ناامیدکننده‌ای داشته که این موضوع موجب شد ب‌ام‌و در این رقابت به آن نزدیک‌تر شود. در سپتامبر امسال باواریایی‌ها رشد کوچک اما مهم ۱.۳ درصدی را نسبت به سپتامبر ۲۰۱۷ تجربه کرده‌اند درحالی‌که فروش مرسدس بنز در این ماه تقریباً ۱۰ درصد کاهش داشته است.

با توجه به آمار فروش از ابتدای امسال تاکنون، فروش مرسدس بنز و ب‌ام‌و هم‌اکنون تنها ۳۱۹ دستگاه باهم اختلاف دارد که این موضوع امسال را به یکی از داغ‌ترین جنگ‌های فروش در تاریخ این دو برند آلمانی تبدیل کرده است. در ماه گذشته ب‌ام‌و در ایالات‌متحده ۲۵,۹۰۸ دستگاه فروش داشته درحالی‌که اشتوتگارتی‌ها موفق به فروش ۲۶,۱۶۹ دستگاه شده‌اند. در جایگاه سومین برند لوکس پرفروش بازار ایالات‌متحده هم همچنان لکسس با ۲۴,۵۹۷ دستگاه قرار گرفته که کاهشی ۶.۱ درصدی را نسبت به سپتامبر سال گذشته نشان می‌دهد.

بخش خودروهای لوکس در ایالات‌متحده اما چندان بزرگ نیست. فروش خودروهای لوکس در این کشور تا پایان ماه سپتامبر برابر با ۱.۴۷ میلیون دستگاه بوده که ۰.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. به‌عنوان‌مثال، با وجود اینکه در ماه سپتامبر فروش کراس‌اوورهای آکورا ۱۴ درصد افزایش داشته است، اما فروش کلی این برند لوکس ژاپنی با کاهش ۴.۴ درصدی مواجه شده است. فروش آئودی اما در ماه گذشته ۰.۲ درصد افزایش داشته و ۴۲ دستگاه بیشتر از سپتامبر ۲۰۱۷ فروخته است. در همین حال، دیگر زیرمجموعهٔ گروه فولکس‌واگن یعنی پورشه افزایشی ۰.۹ درصدی را به ثبت رسانده است. ماکان پرفروش‌ترین محصول این برند لوکس آلمانی است و ۴۴ درصد از کل فروش پورشه در ماه سپتامبر را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر کراس‌اوورها و اس‌یووی‌ها واقعاً نقش پررنگی در بازار دارند. مثلاً بیش از نیمی از خودروهایی که ب‌ام‌و در ماه گذشته به فروش رسانده شاسی‌بلند بوده‌اند که از بین آن‌ها X3 محبوب‌ترین بوده است. مرسدس بنز هم وضعیت مشابهی دارد و پس از مدل‌های C کلاس و E کلاس، کراس‌اوور GLC بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است؛ اما بااین‌حال، به نظر نمی‌رسد تمایل آمریکایی‌ها برای خرید خودروهای الکتریکی کاهش یافته باشد زیرا ب‌ام‌و در ماه سپتامبر با افزایش ۶.۷ درصدی تقاضا برای این دسته از خودروها مواجه شده است. این در حالی است که فروش خودروهای الکتریکی از ابتدای امسال تا پایان سپتامبر ۴.۳ درصد افزایش داشته که تقریباً دو برابر رشد فروش خودروهای معمولی است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 13 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.