نبرد فراری F8 تریبوتو با پورشه ۹۱۱ توربوی هزار اسبی

نبرد فراری F8 تریبوتو با پورشه ۹۱۱ توربوی هزار اسبی

آیا پورشه توربو اس که سلطان درگ‌های خط مستقیم است آن هم نسخه تیونینگ شده هزار اسبی آن می‌تواند به‌راحتی فراری F8 تریبوتو را درهم بشکند؟ خوب باید بگوییم که این طور هم نیست.

فراری F8 تریبوتو با موتور ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توربوشارژر دوقلو می‌تواند ۷۱۰ اسب بخار قدرت تولید کند و با کمک یک گیربکس ۷ سرعته با تعویض سریع دنده در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده در ۱۰ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کند.

درگ تایمز این سوپراسپرت ایتالیایی را در برابر یک پورشه ۹۱۱ توربو S نسل قبلی از نوع تیونینگ شده قرار داده است. پکیج تیونینگ ES850 از شرکت AIM پرفورمنس نتیجه ۹۰۰ اسب بخاری روی چرخ‌های این خودرو دارد که در واقع یعنی قدرت موتور بیش از هزار اسب بخار است. با توجه به انتقال قدرت به هر چهار چرخ این یک هیولای خط مستقیم است.

فراری f8 تریبوتو هم چندان دست بسته نیست. به‌وضوح می‌توان این خودرو را در سطح هایپرکارهای چند سال پیش طبقه‌بندی کرد. بنابراین برنده شدن این خودرو در اولین مسابقه از سه مسابقه با پورشه مورد نظر هم تعجب‌انگیز نیست. صبر کنید. چی؟

بله فراری توانست در راند اول برنده شود. این نشان می‌دهد که اگر به یک فراری فرصت دهید، رحم نخواهد کرد. با این حال تفاوت تنها یک‌دهم ثانیه است. در مسابقه دوم، فراری چندان خوش‌شانس نبود و انگار راننده آن چرتش گرفته بود چون عملکرد آن به وضوح کاهش یافت. این بار پورشه قبل از شروع حرکت فراری به اندازه طول چندین خودرو از آن فاصله گرفته بود. در مسابقه نهایی، هر دو خودرو استارت مشابهی داشتند اما این بار هم پورشه به سرعت توانست فاصله خود را زیاد کند.

با اینکه پورشه برنده این دوئل شد اما فراری نمایش بدی نداشت و باید گفت که خودرویی شایسته و قابل احترام است و به قول معروف چیزی از ارزش‌های آن کم نمی‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.