نبرد سدان‌های ژرمن، درگ ب‌ ام‌ و M340i، آئودی S4 و مرسدس C43

نبرد سدان‌های ژرمن، درگ ب‌ام‌و M340i، آئودی S4 و مرسدس C43

خودروسازان آلمانی را می‌توان تعیین‌کنندهٔ استانداردهای سدان‌های لوکس و اسپرت دانست. ب‌ام‌و، مرسدس و آئودی سال‌ها است که برای برتری باهم رقابت می‌کنند و این رقابت در هر کلاسی و هر سطحی در جریان است. حال کانال یوتیوب تراتل هاوس در ویدئوی جدید خود نماینده‌ای از هرکدام این سه برند آلمانی را در برابر هم قرار داده است. این سه ماشین ب‌ام‌و M340i، آئودی S4 و مرسدس C43 AMG هستند که طی سه مسابقهٔ درگ به مصاف هم می‌روند.

هر سهٔ این سدان‌ها از پیشرانه‌های شش سیلندر توربو و سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردارند اما خروجی آن‌ها متفاوت است. C43 با ۳۹۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور، قدرتمندترین خودروی این جمع است، ب‌ام‌و با ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور در میانهٔ گروه قرار می‌گیرد و آئودی با ۳۵۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، ضعیف‌ترین است. آئودی و مرسدس به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند درحالی‌که این سیستم برای ب‌ام‌و قابل سفارش است. البته M340i که در این رقابت حضور دارد به سامانهٔ XDrive مجهز است. همچنین، آئودی و ب‌ام‌و از لانچ کنترل برخوردارند درحالی‌که مرسدس از آن بی‌بهره است.

برای جبران فقدان لانچ کنترل در C43، تراتل هاوس بین خودروها سه درگ برگزار می‌کند که شامل دو درگ ایستاده یکی با و دیگری بدون لانچ کنترل و همین‌طور یک مسابقهٔ رولینگ می‌شود. هرچند مرسدس قوی‌تر است اما در هر سه مسابقه ب‌ام‌و با اختلاف قابل‌توجهی پیروز می‌شود. در درگ اول که با لانچ کنترل بود، آئودی با اختلافی جزئی مرسدس را مغلوب می‌کند اما در دو مسابقهٔ بعدی S4 سوم می‌شود. البته در اینجا هم اختلاف زیاد نیست و C43 با برتری بسیار اندک دوم می‌شود. این نتایج نشان می‌دهد که مشخصات روی کاغذ تنها بخشی از پرفورمنس یک خودرو هستند زیرا ب‌ام‌و با وجود قدرت کمتر، به دلیل تحویل نیروی بهتر، از دو رقیب خود پیشی می‌گیرد.

مشخصات فنی

 مرسدس C43 AMGب‌ام‌و M340iآئودی S4
پیشرانه۳ لیتری V6 بای‌توربو۳ لیتری I6 توربو۳ لیتری V6 توربو
قدرت۳۹۰ اسب بخار۳۸۲ اسب بخار۳۵۴ اسب بخار
گشتاور۵۲۰ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس۹ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخعقب یا چهارچرخچهارچرخ
وزن۱۷۳۵ کیلوگرم۱۸۰۰ کیلوگرم۱۷۴۵ کیلوگرم
قیمت۵۶,۹۴۵ دلار۵۷,۶۹۵ دلار۵۰,۹۴۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.