نبرد رولینگ میان لامبورگینی اوراکان و مرسدس AMG GT R

نبرد رولینگ میان لامبورگینی اوراکان و مرسدس AMG GT R

لامبورگینی اوراکان و مرسدس AMG GT R دو نمونه از سوپراسپرت‌های بسیار توانمند بازار هستند؛ اما این دو سوپراسپرت در خط مستقیم در برابر هم چه پرفورمنسی خواهند داشت؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کانال یوتیوب Track Day این دو را رودرروی یکدیگر قرار داده است؛ اما مرسدس و لامبورگینی هرکدام به روش بسیار متفاوتی به پرفورمنس دست پیدا کرده‌اند.

مرسدس از ترکیب سنتی و اثبات‌شدهٔ موتور جلو، محور عقب استفاده می‌کند و ۵۸۵ اسب بخار قدرتی که توسط پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو در جلو تولید می‌شود را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. از سوی دیگر، اوراکان ترکیب کاملاً متفاوتی دارد زیرا در این سوپراسپرت ایتالیایی پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی پشت سر راننده یعنی در میانهٔ خودرو قرار گرفته است. همچنین ۶۱۰ اسب بخار قدرتی که توسط این موتور تولید می‌شود به هر چهارچرخ ارسال می‌گردد. به همین دلیل بسیار کنجکاو هستیم بدانیم که لامبورگینی موتور وسط چهارچرخ محرک در برابر مرسدس موتور جلوی محرک عقب چه عملکردی خواهد داشت.

در این ویدئو فقط رقابت رولینگ بین دو خودرو برگزار می‌شود و خبری از درگ از حالت ایستاده نیست. Track Day بین دو ماشین سه رقابت رولینگ از سرعت ۶۵ تا ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌کند که در هر سه بار لامبورگینی و مرسدس شانه‌به‌شانهٔ هم تا پایان مسیر مسابقه پیش می‌روند؛ بنابراین درحالی‌که انتظار می‌رفت قدرت بیشتر و کشش بهتر اوراکان موجب برتری آن شود، فاصلهٔ بین دو خودرو در هر سه مسابقه زیاد نبود. البته بهتر می‌شد اگر می‌توانستیم ببینیم آیا در درگ از حالت ایستاده سامانهٔ چهارچرخ محرک اوراکان موجب برتری آن می‌شود یا بازهم شاهد نتیجهٔ مشابهی با مسابقهٔ رولینگ خواهیم بود.

 

مشخصات فنی

 لامبورگینی اوراکانمرسدس AMG GT R
پیشرانه۵.۲ لیتری V10۴.۰ لیتری V8
تنفسطبیعیتوئین توربو
قدرت۶۱۰ اسب بخار۵۸۵ اسب بخار
گشتاور۵۶۰ نیوتن متر۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخعقب
وزن۱۴۲۲ کیلوگرم۱۵۵۵ کیلوگرم
قیمت۲۴۲,۰۹۵ دلار۱۴۸,۲۹۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.