نبرد جیپ گرند چروکی SRT با یک خودروی هات‌رود در مسابقهٔ درگ

نبرد جیپ گرند چروکی SRT با یک خودروی هات‌رود در مسابقهٔ درگ

با معرفی جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک، مدل گرند چروکی SRT جایگاه خود در صدر خانوادهٔ گرند چروکی را از دست داد؛ اما بااین‌حال این SUV هنوز هم عملکرد چشمگیری دارد و جیپ تصمیم گرفته این موضوع را با برگزاری یک مسابقهٔ درگ میان گرند چروکی SRT و یک خودرو هات رود نشان دهد. در این مسابقه شاهد رقابت یک پیشرانهٔ همی قدیمی در برابر یک نمونهٔ همی جدید هستیم.

این مسابقه بسیار عجیب است چراکه میان دو خودروی شرکت‌کننده تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در یک سوی میدان، یک فورد مدل A قرار دارد که با ایجاد تغییرات فراوانی تبدیل به یک خودروی هات رود شده است. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری V8 همی متعلق به یک دسوتو مدل ۱۹۵۶ استفاده می‌کند (دسوتو یکی از برندهای متعلق به کرایسلر بود که چندین سال پیش تعطیل شد). این موتور ۳۰۴ اسب بخار قدرت دارد اما این خودروی هات رود تنها دو صندلی داشته از هیچ‌یک از وسایل رفاهی موجود در خودروهای امروزی برخوردار نیست. این ماشین فقط و فقط روی یک‌چیز متمرکز است: عملکرد بالا در خط مستقیم.

در سمت دیگر میدان اما جیپ گرند چروکی SRT ایستاده است. این SUV در زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی با ۴۷۰ اسب بخار قدرت دارد که به‌طور قابل‌توجهی قوی‌تر از فورد هات رود است درحالی‌که سیستم چهارچرخ محرک نیز به افزایش عملکرد آن کمک می‌کند؛ اما گرند چروکی خودرویی سنگین‌تر، با پنج صندلی، فضای بار زیاد و تجهیزات فراوان است. اما بااین‌وجود، در ابتدای ویدئو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر گرند چروکی ۴.۵ ثانیه و مدل A تقویت‌شده ۶ ثانیه اعلام شده است؛ بنابراین با وجود چنین تفاوت‌های بزرگی در مشخصات این دو خودرو، به نظر شما کدام‌یک پیروز می‌شود؟

بدین ترتیب تا حد زیادی قابل پیش‌بینی بود که جیپ سریع‌تر از فورد هات رود است اما این اختلاف کمتر از یک ثانیه است. همچنین هرچند این هات رود دوست‌داشتنی در این رقابت کُندتر بود، ما ترجیح می‌دهیم که آن‌را در پارکینگ خانه داشته باشیم. صاحب این هات رود شخصی بنام «Owner Kevin Dunn» است که آن‌را با استفاده از یک فورد مدل A کوپه مدل ۱۹۳۰ با شاسی اصلاح‌شدهٔ فورد ۱۹۳۲ ساخته است. برای موتور این خودروی جذاب نیز همان‌طور که گفته شد از یک پیشرانهٔ V8 همی ۳۳۰ اینچ مکعبی دسوتو ۱۹۵۶ استفاده شده که البته تغییراتی مانند استفاده از میل بادامک جدید و کاربراتور سه‌دهنه در آن انجام گرفته است. این فورد مدل A هات رود خودرو بسیار مناسبی برای گشت‌وگذار در شب‌های آخر هفتهٔ تابستان است.

اما از سوی دیگر گرند چروکی SRT نیز به‌تازگی عنوان قوی‌ترین عضو خانوادهٔ گرند چروکی را به مدل جدید ترک‌هاوک واگذار کرده است. پرچم‌دار جدید خانوادهٔ گرند چروکی از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استفاده می‌کند که ۷۰۷ اسب بخار قدرت خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به سامانهٔ چهارچرخ محرک می‌فرستند و این SUV بزرگ را ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رساند. در ادامهٔ این مطلب نیز می‌توانید ویدئوی این رقابت جذاب را به همراه جدول مقایسهٔ مشخصات دو خودروی شرکت‌کننده را مشاهده کنید.

 

 فورد مدل A هات رودجیپ گرند چروکی SRT
پیشرانه۵.۴ لیتری V8 همی۶.۴ لیتری V8 همی
قدرت۳۰۴ اسب بخار۴۶۸ اسب بخار
شتاب صفر تا ۹۶۶ ثانیه۴.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۴.۲ ثانیه۱۳.۳

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
18 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.