نبرد برق و بنزین، درگ جیپ ترک‌هاوک و تسلا مدل Y پرفورمنس

نبرد برق و بنزین، درگ جیپ ترک‌هاوک و تسلا مدل Y پرفورمنس

جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک با مسابقات درگ غریبه نیست زیرا علیرغم اینکه یک اس‌یووی بزرگ است اما به نیروگاه هلکت با قدرتی ویرانگر مجهز شده است. در همین حال، یکی دیگر از خودروهایی زیاد در مسابقات درگ می‌بینیم تسلا است. با این اوصاف، ادموندز یک جیپ ترک‌هاوک را در برابر یک تسلا قرار داده است و هرچند شاید انتظار دیدن مدل پرچم‌دار X را در برابر هیولای بنزینی جیپ داشته باشید اما درواقع این مدل Y است که نمایندهٔ تسلا در این مسابقهٔ درگ خواهد بود.

روی کاغذ این دو ماشین چقدر به هم شبیه یا از هم متفاوت هستند؟ برای فهمیدن این موضوع بهتر است پیش از تماشای ویدئو ابتدا به اعداد نگاهی داشته باشیم. همان‌طور که اشاره شد، جیپ ترک‌هاوک از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت استفاده می‌کند که ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این نیروی بسیار زیادی است اما باید توجه داشت که ترک‌هاوک خودروی سنگین‌وزنی است و پیشرانهٔ آن باید نزدیک به ۲.۵ تن را حمل کند.

از سوی دیگر، خروجی موتورهای الکتریکی تسلا مدل Y در نسخهٔ پرفورمنس بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ تا ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور برآورد شده است. تسلا علیرغم قدرت کمتر، در برابر ترک‌هاوک یک برتری مهم یعنی وزن را در چنته دارد که حدود نیم تن از جیپ کمتر است؛ بنابراین آیا وزن کمتر مدل Y موجب برتری آن در این درگ خواهد شد؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.