نبرد برق، بنزین، دیزل، درگ آئودی E-Tron، هوندا تایپ R، ب‌ام‌و X4 M40d

نبرد برق، بنزین، دیزل، درگ آئودی E-Tron، هوندا تایپ R، ب‌ام‌و X4 M40d

کارواو در جدیدترین درگ خود سه خودرویی را گرد هم جمع کرده که شباهت‌های بسیار کمی به یکدیگر دارند. ب‌ام‌و X4 M40d یک کراس‌اوور کوپه با پیشرانهٔ دیزلی است، آئودی کراس‌اووری الکتریکی است و هوندا سیویک تایپ R هم یک هاچ‌بک داغ بنزینی محرک جلو است. رقابت مثل همیشه با درگ از حالت ایستاده آغاز می‌شود که در آن ب‌ام‌و با لانچی خوب، دو خودروی دیگر را در گردوغبار خود باقی می‌گذارد.

در این درگ، گشتاور فوری موتورهای الکتریکی موجب می‌شود آئودی بتواند هوندا را که برای دستیابی به کشش تلاش می‌کند، پشت سر بگذارد. بدین ترتیب، در ابتدا ب‌ام‌و، سپس آئودی و نهایتاً هوندا از خط پایان عبور می‌کنند. پس‌ازاین، یک مسابقهٔ درگ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود. در اینجا، آئودی به لطف قدرت بیشتر خود، جلو می‌افتد اما این برتری هنگام رسیدن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت رنگ می‌بازد و به همین دلیل، سیویک از آن پیشی می‌گیرد. ب‌ام‌و هم علیرغم پیروزی در درگ، در اینجا حرفی برای گفتن ندارد و آخر می‌شود.

مسابقهٔ بعدی هم رولینگ اما از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که البته تأثیری در نتیجه ندارد زیرا در اینجا هم سیویک از آئودی عبور می‌کند و ب‌ام‌و نیز نمی‌تواند خود را به دو رقیب دیگر برساند. نهایتاً آخرین رقابت بین این سه خودرو هم آزماش ترمز از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت است که نتیجهٔ شگفت‌آوری به دنبال دارد. در این آزمایش، سیویک تایپ R به لطف وزن سبک‌تر و تمرکز روی پرفورمنس، پیروز می‌شود. جایگاه دوم نیز به آئودی می‌رسد زیرا سیستم احیای ترمز به آن کمک می‌کند که علیرغم وزن بیشتر از X4، زودتر متوقف شود.

مشخصات فنی

 هوندا سیویک Rآئودی E-Tronب‌ام‌و X4 M50d
پیشرانه۲ لیتری I4 توربودو عدد الکتریکی۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت۳۲۰ اسب بخار۴۰۸ اسب بخار۳۳۰ اسب بخار
گشتاور۴۰۰ نیوتن متر۶۶۴ نیوتن متر۶۸۰ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته دستیتک سرعته۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکجلوچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۳۸۰ کیلوگرم۲۴۹۰ کیلوگرم۱۹۰۰ کیلوگرم
قیمت۳۳,۰۰۰ پوند۷۹,۰۰۰ پوند۵۷,۰۰۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.