نبرد آفرود جالب بین هامر H2 و هنسی ماموت

نبرد آفرود جالب بین هامر H2 و هنسی ماموت

مسابقات درگ این روزها آنقدر زیاد برگزار می‌شوند که دیگر خسته‌کننده شده‌اند و رویارویی دو یا چند خودرو برای نبردی که ظرف چند ثانیه به پایان می‌رسد خیلی تکراری به نظر می‌رسد. به همین دلیل، مت واتسون و تیمش هر چند وقت یک‌بار رقابتی را ترتیب می‌دهند که فقط شامل پیمودن مسافت ۴۰۰ متر نمی‌شود بلکه مجموعه‌ای از چالش‌ها است که هرکدام امتیاز دارد و درنهایت برنده را مشخص می‌کند.

احتمالاً تاکنون بارها شنیده‌اید که به افراد قلدر گفته می‌شود «با همقد خودت دربیفت» اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی دو قلدر هم‌اندازه رودرروی هم قرار گیرند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، مت واتسون هنسی ماموت و هامر H2 را برای نبرد آفرود در برابر هم قرار داده است. در نگاه اول شاید قرار گرفتن این دو خودرو در برابر هم عادلانه به نظر برسد اما H2 قدرت بسیار کمتری نسبت به ماموت دارد.

این پیکاپ درواقع یک رم TRX است که لباس سوپرمن را بر تن کرده است. خروجی پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ این هیولا با تقویت هنسی حالا به ارقام خیره‌کنندهٔ ۱۰۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۳۱۴ نیوتن متر گشتاور رسیده است درحالی‌که از سوی دیگر، موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی هامر تنها ۳۹۳ اسب بخار قدرت و ۵۶۳ نیوتن متر گشتاور دارد. وزن هردو خودرو هم ۳ تن است.

اگر از روی این اعداد قضاوت کنیم، هنسی ماموت به‌راحتی پیروز این رقابت خواهد بود اما آزمایش واتسون شامل شش چالش مختلف است که احتمال دارد در هرکدام از این مراحل یک خودرو شانس بیشتری داشته باشد. اولین چالش یک مسابقهٔ درگ در سربالایی است و همان‌طور که انتظار می‌رود، هنسی هامر را نابود می‌کند. حتی با وجودی که H2 جامپ استارت کرد اما این باخت تحقیرآمیزی بود.

بااین‌حال، هامر در چالش بعدی که پیمودن یک مسیر آفرودی باریک و با پیچ‌های تنگ است جبران می‌کند زیرا به لطف طول کمتر خود می‌تواند این مسیر را زودتر طی کند. مرحلهٔ بعدی آزمایش پایین رفتن از یک شیب تند است و خودروها باید صرفاً با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی خود و بدون فشردن میدونی ترمز از این شیب پایین بروند. در اینجا H2 مثل یک توپ فولادی از تپه پایین افتاد و هنسی پیروز شد.

پس‌ازاین، خودروها سه چالش دیگر را هم پشت سر گذاشتن که می‌توانید خودتان آن‌ها را در ویدئوی زیر مشاهده کنید. البته در مرحلهٔ چهارم، تعلیق هامر به دلیل پرش سنگین از روی ناهمواری‌های مسیر آسیب دید و امکان ادامه دادن نداشت. به همین دلیل، در دو چالش پایانی، سوزوکی جیمنی جایگزین هامر شد و بجای این غول آمریکایی در برابر هیولای هنسی قرار گرفت!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.