نبرد آفرود بین نسل جدید فورد رنجر و تویوتا هایلوکس

نبرد آفرود بین نسل جدید فورد رنجر و تویوتا هایلوکس

نسل جدید فورد رنجر هنوز به آمریکا نرسیده اما هم‌اکنون در اروپا به فروش می‌رسد و به خریداران تحویل داده شده است؛ بنابراین، حالا رسانه‌های خودرویی اروپایی می‌توانند این پیکاپ جدید را آزمایش کنند که این یعنی باید منتظر انتشار ویدئوهای بیشتری از پیکاپ میان سایز فورد باشیم؛ اما یکی از اولین وب‌سایت‌هایی که سراغ نسل جدید رنجر رفته، کارواو است. مت واتسون در جدیدترین ویدئوی خود، این پیکاپ جدید آمریکایی را در یک رقابت آفرود در برابر تویوتا هایلوکس قرار داده است.

این ویدئو چیزی بیشتر از یک مسابقهٔ ساده در بالا رفتن از تپه‌ای گل‌آلود است و مجموعاً شش چالش مختلف را پیش روی خودروها قرار می‌دهد. سپس با یک سیستم امتیازدهی ساده، مشخص می‌شود که از بین رنجر و هایلوکس کدام‌یک در آفرود بهتر است؛ اما مثل همیشه، پیش از تماشای ویدئو بهتر است نگاهی به مشخصات فنی خودروها داشته باشیم. رنجر از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توئین توربودیزل استفاده می‌کند که ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرکی با حالات مختلف تحویل می‌دهد.

هایلوکس هم با ۲۰۴ اسب بخار، از لحاظ قدرت مشابه رقیب آمریکایی است اما پیشرانهٔ توربودیزل حجیم‌تر ۲.۸ لیتری و گشتاور کمتر ۴۲۰ نیوتن متری دارد. یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک نیروی این موتور را به هر چهارچرخ می‌فرستد و مثل رنجر، پیکاپ تویوتا هم از سامانهٔ چهارچرخ محرک با حالات مختلف و قفل دیفرانسیل عقب بهره می‌برد. برای اینکه این رقابت علمی‌تر و منصفانه‌تر باشد، یک متخصص آفرود هم تیم کارواو را همراهی می‌کند. پس بدون معطلی ویدئوی زیر را تماشا کنید تا بفهمید کدام پیکاپ در گل‌ولای سریع‌تر است و به‌طورکلی کدام‌یک در آفرود بهتر خواهد بود.

مشخصات فنی

 فورد رنجرتویوتا هایلوکس
پیشرانه۲.۰ لیتری I4 توئین توربودیزل۲.۸ لیتری I4 توربودیزل
قدرت۲۰۵ اسب بخار۲۰۴ اسب بخار
گشتاور۵۰۰ نیوتن متر۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس۱۰ سرعته اتوماتیک۶ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۴۳۶ کیلوگرم۲۱۲۰ کیلوگرم
قیمت۳۹,۳۵۰ پوند۴۴,۴۸۵ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
18 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.