نبرد آفرود بین ب‌ام‌و X3، آئودی Q5 و ولوو XC60

نبرد آفرود بین ب‌ام‌و X3، آئودی Q5 و ولوو XC60

سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت لوکس در همهٔ دنیا بسیار پررونق و رقابتی است. در این سگمنت شلوغ، گزینه‌های بسیار خوبی حضور دارند که بسیاری از آن‌ها اروپایی هستند. سه نمونه از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین گزینه‌ها در این بخش می‌تواند ب‌ام‌و X3، آئودی Q5 و ولوو XC60 باشند. هرچند این کراس‌اوورها روی آفرود تمرکز ندارند اما هنوز هم از توانایی‌هایی برای حرکت در مسیرهای خارج از جاده برخوردار هستند؛ بنابراین، کارواو که می‌خواهد ببیند کدام‌یک از این سه کراس‌اوور لوکس اروپایی می‌تواند بهترین عملکرد را در آفرود داشته باشد، آن‌ها را طی شش چالش آفرودی مختلف در برابر هم قرار داده است.

هرچند این سه خودرو از لحاظ فرمول کلی بسیار به هم شبیه هستند اما در زیر پوست تفاوت‌های بزرگی با هم دارند. بررسی را با ب‌ام‌و X3 آغاز می‌کنیم که به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۲۹۲ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. از سوی دیگر، ولوو XC60 با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری دیزلی به میدان آمده که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل هر چهارچرخ می‌دهد.

و سرانجام به آئودی Q3 می‌رسیم که از یک موتور ۲ لیتری بنزینی با ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. از لحاظ وزن، ب‌ام‌و با ۱۹۹۰ کیلوگرم از هردو رقیب خود سنگین‌تر است زیرا آئودی ۱۸۸۰ کیلوگرم و ولوو ۱۹۰۰ کیلوگرم وزن دارند. البته در آفرود همه‌چیز فقط وزن و قدرت نیست و موارد دیگری مثل کشش، توزیع قدرت بین چرخ‌ها، توزیع وزن و… هم اهمیت دارند. خب حالا وقت آن رسیده که سراغ ویدئو رفته و ببینید کدام‌یک از این کراس‌اوورهای لوکس در چالش‌های آفرودی کارواو بهتر عمل می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.