ناتوانی فراری و استون مارتین در برآورده ساختن قوانین آلایندگی!

ناتوانی فراری و استون مارتین در برآورده ساختن قوانین آلایندگی!

در زمینه‌ی قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌ی اتحادیه اروپا حداقل دو خودروساز به عنوان شرکت‌هایی که نتوانستند این استانداردها را در سال ۲۰۱۵ به دست آورند ذکر خواهند شد. فراری و استون مارتین از دست‌یابی به اهدافی که توسط منطقه اقتصادی اروپا EEA وضع شده ناتوان ماندند و به همین دلیل مجبور خواهند شد جریمه‌های سنگینی را بپردازند.

طبق گزارش سالانه EEA گفته خودروهای جدید در سال ۲۰۱۵ به ازای هر کیلومتر پیمایش به‌طور متوسط ۱۱۹.۵ گرم دی‌اکسید کربن تولید کرده‌اند. این میزان آلایندگی ۳.۱ درصد کمتر از سال پیش از آن بوده و نشان دهنده‌ی این است که نسبت به هدف ۱۳۰ گرم در هر کیلومتر ۸ درصد جلوتر است. همه‌ی این‌ها خبرهایی خوب هستند.

EEA در خبر خود گفته است:

به منظور برآورده کردن اهداف سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اتحادیه اروپا، آلایندگی متوسط خودروها و ون‌های جدید باید با شتابی مشابه کاهش یابد. اکثر خودروسازها به اهداف اتحادیه در سال ۲۰۱۵ دست یافتند و برخی نیز به خوبی در مسیر دست‌یابی به دیگر اهداف سال‌های آینده قدم برمی‌دارند.

اما درحالی‌که صنعت خودرو در سال ۲۰۱۵ به اهداف تعیین شده دست یافته متأسفانه فراری و استون مارتین ظاهراً نتوانسته‌اند به این هدف‌ها دست پیدا کنند. این دو شرکت سازنده‌ی خودروهای اسپورت مجبور خواهند بود در مجموع حدود ۵۰۰ هزار یورو جریمه پرداخت کنند.

بر پایه‌ی فرمول‌هایی که آلایندگی اضافی و تعداد خودروهای تولید شده را محاسبه می‌کند، فراری باید ۴۱۰,۷۶۰ یورو و استون مارتین ۳۶,۳۷۰ یورو پرداخت کند.

در طیف مقابل این دو شرکت، پژو قرار دارد که در سال ۲۰۱۵ با میزان آلایندگی ۱۰۴ گرم به ازای هر کیلومتر پاک‌ترین بوده و پس از آن نیز سیتروئن و رنو با آلایندگی ۱۰۶ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر قرار دارند. تویوتا نیز پس از شرکت‌های یاد شده با آلایندگی ۱۰۸ گرم در هر کیلومتر قرار گرفته است. جگوار بیشترین میزان آلایندگی متوسط را داشته (۱۶۴ گرم در هر کیلومتر) اما با هیچ‌گونه جریمه‌ای مواجه نخواهد شد!

منبع: motor1

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.