میرا S، عجیب‌ترین فراری تاریخ به حراج گذاشته می‌شود

میرا S، عجیب‌ترین فراری تاریخ به حراج گذاشته می‌شود

فراری‌های زیادی وجود ندارند که بتوان آن‌ها را زشت توصیف کرد اما این میرا S ممکن است شایستهٔ این توصیف باشد. این فراری منحصربه‌فرد و عجیب در ۲ فوریه توسط RM ساتبیز در پاریس به حراج گذاشته خواهد شد. ظاهر عجیب میرا S توسط طراح افسانه‌ای «جیووانی میچلوتی» طراحی شده است. وی در طول حضور خود در فراری خودروهای زیادی را برای این شرکت طراحی کرد که میرا S آخرین آن‌ها بوده است. میچلوتی در آلفارومئو، لانچیا، مازراتی و تریومف هم کار می‌کرد.

در دههٔ ۸۰ میلادی یکی از پادشاهان عربستان سعودی به میچلوتی سفارش طراحی این فراری منحصربه‌فرد را داد. این خودرو بر اساس فراری ۴۰۰i ساخته شده اما در ظاهر میرا S نمی‌توان اثر چندانی از آن فراری را مشاهده کرد. میرا S در نمای جانبی خود فرمی گوه‌ای شکل دارد و گلگیرهای جعبه‌ای شکل آن به شکلی بیرون زده طراحی شده‌اند. عقب خودرو اما طراحی عجیب‌تری دارد زیرا انتهای بدنه به سمت بالا متمایل شده است.

میرا S بسیار به میتسوبیشی استاریون شبیه به نظر می‌رسد که آن‌هم در دههٔ ۸۰ ساخته می‌شد. سقف و پنجره‌های عقب این دو خودرو شباهت زیادی باهم دارند و هردو از چراغ‌های جلوی مخفی استفاده می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب و شاید عجیب میرا S هم برخورداری از برف‌پاک‌کن در پنجره‌های جانبی است. البته این برف‌پاک‌کن‌ها در تصاویر ساتبیز دیده نمی‌شوند ولی در تصویر زیر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. وجود سیستم تهویهٔ دوقلو در این فراری نیز آن را جذاب‌تر کرده است.

به گفتهٔ ساتبیز، میرا S در سال ۲۰۲۰ توسط بخش فراری کلاسیک بازسازی شده است. طبق گزارش‌ها، این کار که ۲۵۲ هزار یورو هزینه داشته است، شامل بازسازی پیشرانه، تجهیز به اگزوز جدید، کارهای برقی و موارد دیگر بوده است. فراری ۴۰۰i به یک پیشرانهٔ ۴.۸ لیتری V12 با انژکتورهای ساخت بوش مجهز بود که همین موتور در سینهٔ میرا S هم قرار دارد. خریداران می‌توانستند برای ۴۰۰i از بین گیربکس‌های پنج سرعتهٔ دستی یا سه سرعتهٔ اتوماتیک یکی را انتخاب کنند که میرا S به نمونهٔ اتوماتیک مجهز است. فراری این گیربکس را از جنرال موتورز گرفته بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.