میتسوبیشی XFC کانسپت با طراحی متمایز و فضای داخلی زیاد معرفی شد

میتسوبیشی XFC کانسپت با طراحی متمایز و فضای داخلی زیاد معرفی شد

میتسوبیشی از کانسپت جدیدی با نام XFC رونمایی کرد. این خودروساز ژاپنی ماه پیش و طی حرکتی جنجالی اقدام به معرفی نسخه ری برند شده از رنو کپچر با نام ASX جدید کرده بود اما حالا با XFC می‌خواهد حرکت متفاوتی را انجام داده باشد. شایان ذکر است در آینده نزدیک نسخه تولیدی XFC برای بازارهای کشورهای آسه آن تولید خواهد شد. این خودروی مفهومی که در پرجمعیت‌ترین شهر ویتنام رونمایی شده از طراحی نرم و روان سود می‌برد و طبق گفته ژاپنی‌ها بهترین همراه برای زندگی هیجان‌انگیز خواهد بود.

جدای از تکنیک‌های بازاریابی ذکر شده، میتسوبیشی XFC کانسپت حاصل تلاش‌های خود کمپانی بوده و درست در نقطه مقابل ASX قرار دارد. این خودرو از چراغ‌های جلوی L شکل با دیلایت های متمایز سود می‌برد. همین طراحی در بخش عقبی نیز تکرار شده است. اشکال چندضلعی نورانی هم در دو سمت جلو و عقب دیده می‌شوند درحالی‌که پروفایل جانبی این خودرو نیز بجای آینه‌های سنتی پذیرای دوربین‌ها شده است.

کابین میتسوبیشی XFC کانسپت همان چیزی را نشان می‌دهد که در خودروهای مدرن امروزی می‌بینیم. در این بخش دو نمایشگر در کنار هم قرار دارند اما خوشبختانه هنوز هم کنترل‌های جداگانه برای سیستم تهویه مطبوع در نظر گرفته شده است. این تنظیمات در پانلی لمسی روی کنسول مرکزی دیده می‌شوند جایی که می‌توان متوجه انتخاب‌گر دنده شناور و دکمه استارت/استاپ شد. فرمان موسوم به دی کات نیز از دکمه‌های لمسی چندضلعی مشابه ماژول سیستم تهویه مطبوع استفاده می‌کند.

در بخش‌هایی از صندلی‌های جلو و عقب دوخت های زرد رنگی را می‌بینیم که در جاهای دیگر کابین نیز بکار رفته‌اند. به نظر می‌رسد میتسوبیشی XFC کانسپت کفی کاملاً تخت دارد و فضای کافی در بخش عقب برای نشستن سه سرنشین تعبیه شده است. این افراد می‌توانند به کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع موجود در پانلی لمسی دسترسی داشته باشند. این برند ژاپنی می‌گوید کراس اوور کوچکش از بیشترین فضای کابین را در کلاس خود دارد و فضای بار قابل‌توجهی را نیز ارائه می‌کند. مشخصات فنی کانسپت XFC هنوز ارائه نشده اما می‌دانیم که خودروی موردبحث اولین محصول میتسوبیشی با حالت سواری خیس خواهد بود تا به این ترتیب بتوان سواری ایمن‌تری حتی در زمین‌های خیس و لغزنده داشت. میتسوبیشی XFC کانسپت از دیگر حالت‌های سواری شامل نرمال، شن و گل‌ولای نیز سود می‌برد.

نسخه تولیدی این خودرو برخی تعدیل‌ها را تجربه خواهد کرد بنابراین انتظاری نداریم چراغ‌های زرق‌وبرق دار و دوربین‌های جانبی را در مدل تولیدی ببینیم. می‌توان گفت همین موضوع درباره دو نمایشگر روی داشبورد نیز صدق خواهد کرد چراکه تصاویر دوربین‌ها را به نمایش می‌گذارند. در نسخه تولیدی میتسوبیشی احتمالاً ورودی‌های هوا را بجای نمایشگرها نصب خواهد کرد. ظاهراً رینگ‌های ۲۰ اینچی این خودروی مفهومی هم برای کراس اووری کوچک بیش از اندازه بزرگ بوده و کنترل‌های لمسی داخل کابین نیز جای خود را به دکمه‌های عادی خواهند داد. میتسوبیشی نسخه تولیدی XFC را برای بازارهای آسه آن تدارک می‌بیند و انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ آن را در بازار ببینیم. اگر این خودرو به موفقیت برسد شاهد عرضه آن در سایر بازارهای بین‌المللی نیز خواهیم بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.