مک لارن ۱۲ عدد SLR مسابقه‌ای را با قیمت ۳۵۰ هزار دلار بازسازی می‌کند

مک لارن ۱۲ عدد SLR مسابقه‌ای را با قیمت ۳۵۰ هزار دلار بازسازی می‌کند

مرسدس‌بنز SLR مک‌لارن یکی از خاص‌ترین سوپرخودروهای دهه‌های گذشته بوده و امروزه به لطف گذر زمان، شاهد افزایش ارزش بوده است. تنها ۲۱۰۰ دستگاه از این خودرو تولید شده است که در سال‌های ابتدایی قرن ۲۱ میلادی ساخته شدند. سازندگان درکنار نسخه‌های عادی، نمونه ۷۲۲ این خودرو را نیز تولید کردند که برای گرامیداشت راننده مشهور مرسدس‌بنز ،«سر استرلینگ ماس»، نامگذاری شده بود.

پس از ساخت نسخه ۷۲۲، نسخه مسابقه‌ای‌تر ۷۲۲GT نیز توسعه پیدا کرد که برای امادگی بیشتر در مسابقات، فاقد کابین لوکس بود و سریع‌تر از سایر نمونه‌ها حرکت می‌کرد. مک‌لارن تنها ۲۱ نمونه از این خودروی مسابقه‌ای را در آن زمان تولید کرد. حال با رسیدن به سال ۲۰۲۲، بخش عملیات ویژه مک‌لارن موسوم‌به «MSO» قصد دارد تا به مالکان SLR، فرصت مالکیت این نسخه خاص را بدهد.

SLR 722GT بازسازی‌شده این مالکان جدید به کیت بدنه آیرودینامیک مجهز خواهد شد که باعث تمایز خودرو آن‌ها از سایر نمونه‌های عادی از لحاظ ظاهری خواهد شد. بهبودهای این خودرو صرفا به ظاهر آن ختم نشده و مک‌لارن موتور SLR را نیز تقویت خواهد کرد. تفاوت اصلی نمونه بازسازی شده SLR 722GT با نمونه‌های اولیه این خودرو در دهه‌های گذشته، کابین آن خواهد بود؛ چراکه این‌بار خبری از کابین مسابقه‌ای و خشک نیست و دارندگان می‌توانند درکنار عملکرد بهتر، از امکانات داخلی خود نیز استفاده کنند. مک‌لارن نام «SLR HDK by MSO» را برای نمونه‌های بازسازی‌شده انتخاب کرده است. متقاضیان برای دریافت این پکیج باید مبلغ ۳۵۰ هزار دلار را بپردازند.

یکی از هواداران و مالکان مشهور SLR، «مانی خوشبین»، که در ویدئوهای خود گاراژ فوق‌العاده گران و کمیاب خود را معرفی می‌کند، اخیرا یک دستگاه SLR را به مرکز MSO برده تا آن را به نسخه HDK by MSO ارتقا دهد. مهندسان مک‌لارن، خودروی خوشبین را به قطعاتی چون سپرهای جدید جلو و عقب، طاق جدید چرخ عقب، افزون گلگیر جانبی، بالچه کوچک روی صندوق و یک بال مسابقه‌ای جدید، دیفیوزر و رینگ‌های جدید مجهز کرده‌اند. مک‌لارن امکان رنگ‌آمیزی مجدد خودرو را نیز به رنگ دلخواه خریدار ممکن ساخته است.

از به‌روزرسانی‌های مکانیکی این خودرو می‌توان به بسته فرمان‌پذیری جدید برای فنربندی‌ها، سیستم فرمان‌پذیری و اگزوز جدید و سوپاپ‌های خروجی جدید برای موتور ۵.۴ لیتری سوپرشارژ V8 اشاره کرد. قاعدتا خودروی بهبودیافته توسط MSO مجوز تردد در جاده را نیز دارد و تا آنجا که متوجه شده‌ایم، عملکرد مناسبی در پیست و جاده دارد.

براساس ویدئو، بخش‌های دیگری از این خودرو نیز بهبود یافته‌اند که متاسفانه مک‌لارن اطلاعات دیگری را درباره آن منتشر نکرده است. براساس ادعای مانی خوشبین، تمام دارندگان SLR نمی‌توانند خودروشان را به نسخه HDK ارتقا دهند چراکه مک‌لارن برای قصد دارد نهایتا ۱۲ دستگاه را تقویت کند که یکی از آن‌ها متعلق به خوشبین است. احتمالا در آینده نیز شاهد یک ویدئوی جدید از مانی خشوبین باشیم که در آن به جزئیات این خودرو خواهد پرداخت. نظر شما درباره تقویت خودروهای قدیمی و بازسازی نمونه‌های مشهور گذشته چیست؟! آیا این کار به خاص‌بودن نسخه‌های قدیمی لطمه وارد می‌کند؟!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.