مک لارن اسپیدتیل در برابر بوگاتی شیرون، درگ ۸ میلیون دلاری!

مک لارن اسپیدتیل در برابر بوگاتی شیرون، درگ ۸ میلیون دلاری!

حدود چهار سال از زمان معرفی مک لارن اسپیدتیل می‌گذرد. چهارمین عضو خانواده محصولات سری اولتیمیت مک لارن جزو قوی‌ترین خودروهای این برند بوده و برخی ویژگی‌های آن از مسابقات فرمول یک گرفته‌ شده‌اند. اسپیدتیل شاید خودرویی نسبتاً سالخورده باشد اما سقف تولید ۱۰۶ دستگاهی آن باعث می‌شود جزو خودروهای کمیاب دنیا به شمار برود.

ما در این نوشتار به محصولات چند سال پیش اشاره می‌کنیم و یک طرف دیگر ماجرا هم بوگاتی شیرون مشهور است. اسپیدتیل و شیرون در یک مسابقه درگ شرکت کرده‌اند و نکته مهم اینکه قیمت دو خودرو روی هم به حدود ۸ میلیون دلار می‌رسد. علیرغم اینکه دو هایپرکار موردبحث از بدنه‌ای آبی‌رنگ برخوردار هستند اما زیر پوست آن‌ها داستان کاملاً متفاوتی وجود دارد. مک لارن اسپیدتیل از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی هیبریدی با قدرت ۱۰۳۶ اسب بخار سود می‌برد. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.

اما بوگاتی شیرون از نظر قدرت فاصله قابل‌توجهی با رقیب بریتانیایی خود دارد. به گزارش میدونی و به نقل از موتور وان، نیروگاه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کواد توربوی این هایپرکار قدرت حدود ۱۵۰۰ اسب بخاری تولید می‌کند و آن را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ ها می‌فرستد. با چنین قدرت قابل‌توجهی که چهار گوشه خودرو فرستاده می‌شود شاید فکر کنید شیرون به راحتی مک لارن اسپیدتیل را شکست خواهد داد اما در نظر داشته باشید که بوگاتی بیش از ۳۶۰ کیلوگرم سنگین‌تر از رقیب است.

آیا این وزن بالا پاشنه آشیل بوگاتی شیرون خواهد شد و اسپیدتیل خواهد توانست هایپرکار محبوب فرانسوی را شکست دهد؟ ویدئوی مربوط به درگ این دو خودرو شامل چهار مسابقه است که سه درگ از حالت رولینگ و یکی از حالت سکون شروع می‌شود. توصیه می کنیم تماشای این ویدئوی هیجان‌انگیز را از دست ندهید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 16 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.