مک‌ لارن دیروز یا امروز؟ درگ مرسدس SLR و مک‌لارن ۵۴۰C

مک‌لارن دیروز یا امروز؟ درگ مرسدس SLR و مک‌لارن ۵۴۰C

روزگاری، مرسدس بنز SLR مک‌لارن پادشاه دنیای سوپرکارها بود. این هیولا وقتی برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ معرفی شد، با کاپوتی چند کیلومتری، دماغهٔ الهام گرفته از فرمول یک و نیروگاه ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ، توجه دنیا را به خود جلب کرد. موتور سوپرشارژ این سوپراسپرت آلمانی ۶۲۶ اسب بخار قدرت داشت که هنوز هم رقم چشمگیری است اما ۱۷ سال پیش آن‌را به یکی از قوی‌ترین خودروهای تولیدی دنیا تبدیل کرده بود. حال برای اینکه مشخص شود SLR در برابر یک سوپراسپرت امروزی چگونه عمل خواهد کرد، کانال یوتیوب «اتو تریدر» با مجری‌گری «روری رید»، آن‌را در برابر مک‌لارن ۵۴۰C قرار داده است.

۵۴۰C یک سوپراسپرت موتور وسط جذاب از سری اسپرت مک‌لارن است اما درحالی‌که SLR پادشاه زمان خود بود، ۵۴۰C یک سوپراسپرت پایه‌ای محسوب می‌شود. موتور ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی این ماشین تنها ۵۴۰ اسب بخار قدرت دارد که کمتر از رقیب آلمانی است ولی از سوی دیگر، سوپراسپرت مک‌لارن نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم از SLR بزرگ جثه سبک‌تر است. این مسابقه‌ای بین نسل‌ها است و هرچند SLR تنها حدود پانزده سال سن دارد ولی ما در دوره‌ای زنگی می‌کنیم که خودروها بسیار سریع تکامل میابند؛ بنابراین با وجود ضعف زیاد در اسب بخار و اختلاف چشمگیر در گشتاور، آیا مک‌لارن جدید موتور وسط می‌تواند مک‌لارن قدیمی با نشان مرسدس را مغلوب کند؟

مثل بسیار از مسابقات درگ، پاسخ این سؤال با یک درگ پیدا نمی‌شود و به همین دلیل در این ویدئو سه درگ برگزار می‌شود. SLR با داشتن یک پیشرانهٔ بزرگ در جلو و فقدان لانچ کنترل، به معنای واقعی کلمه در برابر ۵۴۰C و تکنولوژی جدیدتر آن خلع سلاح است. به همین دلیل، درگ اول فقط یک پیروزی برای بچه مک‌لارن جدید نبود بلکه یک سلاخی بود! در درگ دوم هم تفاوت زیادی دیده نشد اما در درگ سوم لاستیک‌های SLR گرم‌تر شدند و خودرو عملکرد بهتری داشت ولی نتیجهٔ این درگ را لو نمی‌دهیم تا خود در ویدئو تماشا کنید. پس از این درگ‌ها هم یک مسابقهٔ رولینگ و یک چالش «صفر تا ۱۶۰ کیلومتر تا صفر» هم برگزار شد که برندهٔ این رقابت‌ها را هم می‌توانید در ویدئو مشاهده کنید.

مشخصات فنی

 مرسدس بنز SLRمک‌لارن ۵۴۰C
پیشرانه۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۶۲۶ اسب بخار۵۴۰ اسب بخار
گشتاور۷۸۰ نیوتن متر۵۴۰ نیوتن متر
گیربکس۵ سرعته اتوماتیک۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبعقب
وزن۱۷۹۲ کیلوگرم۱۴۹۵ کیلوگرم
حداکثر سرعت۳۳۵ کیلومتر/ساعت۳۲۰ کیلومتر/ساعت

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.